Emocionālās atsaucības veidošanās literāro darbu iepazīšanas procesā 4-5 gadus veciem bērniem
Author
Ostreiko, Annija
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Buboviča, Jana
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba autors: Annija Ostreiko Kvalifikācijas darba vadītāja: Mag. paed. Jana Buboviča Kvalifikācijas darba tēma ir “Emocionālās atsaucības veidošanās literāro darbu iepazīšanas procesā 4-5 gadus veciem bērniem”. Darba mērķis ir teorētiski izpētīt un praktiski pārbaudīt 4-5 gadus vecu bērnu emocionālās atsaucības veidošanos literāro darbu iepazīšanas procesā. Kvalifikācijas darbs sastāv no divām daļām – teorētiskās un empīriskās. Teorētiskajā daļā tiek izpētīta un analizēta teorētiskā literatūra par to, kas ir emocijas; emocionālās atsaucības veidošanās 4-5 gadus veciem bērniem; literārie darbi emocionālās atsaucības sekmēšanai. Empīriskajā daļā tiek veikts empīriskais pētījums par to kā literārie darbi veicina 4-5 gadus vecu bērnu emocionālās atsaucība veidošanos. Empīriskā pētījuma sākumā tiek izstrādāti kritēriji, veikts grupas bērnu raksturojums, tālāk tiek vērtēta bērnu emocionālā atsaucība pētījuma sākumā, pēc tam tiek veikts pedagoģiskais process iekļaujot tajā literāros darbus un atkal tiek veikta bērnu emocionālās atsaucības vērtēšana. Kvalifikācijas darba apjoms ir 39 lappuses. Tajā iekļautas 4 tabulas, 6 attēli un 6 pielikumi. Darbā iekļauti 35 literatūras avoti. Atslēgas vārdi: Emocijas, emocionālā atsaucība, literārie darbi. The Author Of The Qualification Work: Annija Ostreiko Supervisor Of The Qualification Work: Mag.paed. Jana Bubovica The topic of the qualification work is “The formation of emotional responsiveness within the process of literary work comprehension for children ages 4-5”. The aim of the qualification work is to theoretically investigate and practically test the formation of emotional responsiveness of 4-5-year-old children in the process of getting acquainted with literary works. The qualification work consists of two parts - theoretical and empirical. In the theoretical part the following is researched and analyzed: the theoretical literature on what emotions are; the formation of emotional responsiveness of 4-5-year-old children; literary works to promote emotional responsiveness. In the empirical part, an empirical study is conducted on how literary works contribute to the emotional development of 4-5-year-old children. At the beginning of the empirical study, criteria are developed, a characterization of the children in the group is carried out, then the emotional responsiveness of the children at the beginning of the study is evaluated, then the pedagogical process, including literary works, is carried out, and then the emotional responsiveness of the children is evaluated again. The volume of the qualification work is 39 pages. It includes 4 tables, 6 figures and 6 appendices. The work includes 35 literary sources. Keywords: Emotions, emotional responsiveness, literary works.