Pozitīvas un atbildīgas attieksmes pret dabu veidošana bērniem 3.posmā
Author
Aļošina, Alīna
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Kalniņa, Daiga
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darbs sastāv no ievada, divām galvenām daļām, to apakšnodaļām, secinājumiem par teorētiskās literatūras analīzi un pētījuma prakstisko daļu un priekšlikumiem, izmantotās literatūras avotu saraksta un pielikuma. Pirmajā nodaļā tika izpētītas un apkopotas pedagoģijas autoru skatījumi par attieksmes būtību, tās sastāvdaļām, ietekmējošiem faktoriem un veidiem, kā sekmēt pozitīvu un atbildīgu attieksmi pret dabu pirmsskolā. Otrajā nodaļā tiek sniegts praktiskais aspekts, kas pamatojas uz izpēti, veiktu X pirmsskolas izglītības iestādē. Pētījumā aktīvi iesaistījās 3.posma pirmsskolas vecuma bērni. Empīriskās pētīšanas metodes, tādas kā novērošana, pedagoģiskie eksperimenti un rezultātu analīze, tika pielietotas, lai iegūtu objektīvus rezultātus. Bērnu attieksme pret dabu tika vērtēta gan pētījuma sākumā, gan noslēgumā. Iegūtie rezultāti ir sistemātiski apkopoti diagrammās, attēlos un tabulās, sniedzot pārskatu par pētījuma gaitu un secinājumiem. Darba apjoms ir 66 lapaspuses, attēlu skaits – 2, tabulu skaits – 3, pielikumu skaits – 2, izmantoto informācijas avotu skaits – 24. The qualification paper consists of an introduction, two main parts, their subsections, conclusions on the analysis of theoretical literature and the practical part of the study, and recommendations, the list of used literature sources, and an appendix. In the first chapter, the views of pedagogical authors on the essence of attitudes, its components, influencing factors, and ways to promote positive and responsible attitudes towards nature in preschool are researched and summarized. The second chapter presents the practical aspect based on the study conducted in X preschool educational institution. Children in the 3rd stage actively participated in the research, and empirical research methods such as observation, pedagogical experiments, and result analysis were applied to obtain objective outcomes. Children's attitudes towards nature were assessed both at the beginning and at the end of the study. The obtained results are systematically compiled in diagrams, images, and tables, providing an overview of the course of the study and its conclusions. The paper has a volume of 66 pages, including 2 images, 3 tables, 2 appendices, and references to 24 sources.