Bērna adaptācijas veicināšana pirmsskolas 1.posmā
Author
Kubecka, Katrīna
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Kricka, Ilze
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba autore ir Katrīna Kubecka. Darba tēma ir “Bērna adaptācijas veicināšana pirmsskolas, 1.posmā”. Darba mērķis ir saprast termina adaptācija nozīmi un būtību. Apzināt potenciālos paņēmienus, kā veicināt adaptāciju 1.posmā un padarīt bērnudārza pirmo gaitu uzsākšanu veiksmīgāku ne tikai bērniem, bet arī vecākiem un pedagogiem. Darbs sastāv no divām daļām - teorētiskās un empīriskās. Teorētiskajā daļā tiek izskatīts jēdziens “adaptācija”, tā nozīme un būtība dažādās jomās, cilvēka attīstības pakāpes un nozīmīgākie attīstības posmi cilvēka dzīvē. Tas, kā tie ietekmē bērna spējas adaptēties jaunā vidē un integrēties vienaudžu sabiedrībā. Empīriskajā daļā darba autore izzina un pēta dažādus paņēmienus, kādus izmanto citi pedagogi, lai veicinātu veiksmīgāku adaptēšanos pirmsskolā, kā arī apkopos populārākos un iespējams efektīvākos no paņēmieniem. Darbā tiek izmantota citu pedagogu anketēšana, teorētiskās literatūras analizēšana, pārrunu veikšana ar grupas vecākiem. Darba atslēgas vārdi: adaptācija, integrācija, vide. Darbs sastāv no 38 lapām, 8 attēliem, 13 tabulām, 25 literatūras avotiem un 2 pielikumiem. The author of the qualification thesis is Katrína Kubecka. The topic of the work is "Promotion of child's adaptation in preschool, 1st age stage. The aim of the work is to understand the meaning and essence of the term adaptation. Identify potential techniques to promote adaptation in the 1st stage and make the start of the first course of kindergarten more successful not only for children, but also for parents and educators. The work consists of two parts - theoretical and empirical. The theoretical part examines the concept of "adaptation", its meaning and nature in various areas, the stages of human development and the most important stages of development in human life. How they affect the child's ability to adapt to a new environment and integrate into the society of peers. In the empirical part of the work, the author learns and studies various techniques used by other educators to promote more successful adaptation in preschool, and will also collect the most popular and possibly most effective techniques. Questionnaires of other pedagogues, analysis of theoretical literature, discussions with parents of the group are used in the work. Key words of the work: adaptation, integration, environment. The work consists of 38 pages, 8 images, 13 tables, 25 literature sources and 2 appendices.