Mācību jomas sociālā un pilsoniskā līdzdalība satura vienības “Noteikumi” apguve pirmsskolas 2.posmā
Author
Rodionova, Inga
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Šūmane, Ilze
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba autore: Inga Rodionova. Kvalifikācijas darba tēma: mācību jomas sociālā un pilsoniskā līdzdalība satura vienības “Noteikumi” apguve pirmsskolas 2. posmā. Pētījuma mērķis: teorētiski, kā arī praktiski izzināt 3 - 4 gadīgu bērnu ģērbšanās prasmju pilnveides iespējas pirmsskolas izglītības iestādē. Īss pētījuma saturs: pētījums sastāv no divām daļām, teorētiskās un empīriskās. Teorētiskajā daļā tika veikta teorētiskās literatūras analīze. Veikts sociālās un pilsoniskās mācību jomas raksturojums. Analizēta literatūra par bērna attīstību 3 – 4 gadu vecumā, sociālām prasmēm, pašapkalpošanās un ģērbšanās prasmēm, noskaidroti paņēmieni, atbilstoši bērna vecuma uztveres spējām, kurus nepieciešams iekļaut veidojot un piedāvājot bērniem rotaļas. Empīriskajā daļā tika novērots ģērbšanās prasmju attīstības līmenis 3 – 4 gadīgiem bērniem. Empīriskajā daļā tiek veikts sākotnējais un atkārtotais novērojums. Tika izstrādātas un bērniem piedāvātas 8 rotaļas bērnu sīkās un lielās motorikas attīstīšanai, kā arī 10 aktivitātes un rotaļas, kuras tiešā veidā attīsta bērna ģērbšanās prasmes. Pētījuma rezultāti: Piedāvājot 3 – 4 gadīgiem bērniem rotaļas un didaktiskos materiālus, kuri tika izstrādāti iekļaujot sevī izvirzītos paņēmienus, tiek sekmēta bērnu ģērbšanās prasmju attīstība. Darba saturs: 49 lappuses, 5 tabulas, 3 attēli, 13 pielikumi, 38 literatūras avoti. Atslēgas vārdi: sociālās prasmes, pašapkalpošanās prasmes, patstāvība, bērna raksturojums, prasmju sekmēšana. Author of the qualification work: Inga Rodionova. Qualification work theme: learning of the content unit “Rules” in the 2nd stage of preschool in the field of social and civic participation. The purpose of research: theoretically as well as practically to find out the possibilities of improvement of dressing skills of 3-4-year-old children in a preschool educational institution. Short research content: the study consists of two parts, theoretical and empirical. In the theoretical part, an analysis of the theoretical literature was carried out. Characterization of the social and civic field of study has been carried out. The literature on the development of a child at the age of 3-4, social skills, self-care and dressing skills has been analysed, techniques have been clarified, according to the perceptive abilities of the child’s age, which need to be included when creating and offering games for children. In the empirical part, the level of development of dressing skills in 3-4 year old children was observed. In the empirical part, the initial and repeated observation is carried out. 8 games for developing children’s small and large motor skills were developed and offered to children, as well as 10 activities and games that directly develop the child’s dressing skills. The result of the research: By offering 3-4-year-old children games and didactic materials, which were developed by incorporating the proposed techniques, the development of children's dressing skills is promoted. Content of qualification work: 49 pages, 5 tables, 3 pictures, 13 appendices, 38 literature sources. Key words: social skills, self-service skills, independence, characteristics of the child, promoting skills.