Āra aktivitātes 5 gadus vecu bērnu radošās darbības sekmēšanai
Author
Ozoliņa, Kristīne
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Vigule, Dagnija
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba tēma ir “Āra aktivitātes 5 gadus vecu bērnu radošās darbības sekmēšanai”. Darba mērķis ir teorētiski un praktiski pētīt kāda āra vide sekmē bērna radošo darbību. Darba teorētiskajā daļā apkopotas pedagoģijas un psiholoģijas zinātnieku atziņas par āra vidi kā radošas darbības sekmētāju kā arī apkopotas atziņas par 5 gadus vecu bērnu vecumposma attīstību un vajadzībām. Pētījuma praktiskajā daļā darba autore izveidoja vidi radošās darbības sekmēšanai un veica bērnu novērošanu tajā kā arī izmantoja pētniecības metodes daļēji strukturētu interviju un pedagogu anketēšanu, lai varētu izdarīt secinājumus, kas balstīti uz teorijas daļā apkopotajām autoru atziņām un pētot citu pedagogu praktisko pieredzi un redzējumu. Darba noslēgumā izdarīti galvenie secinājumi un apkopoti priekšlikumi. The topic of the qualification work is " Outdoor activities to encourage creative actions for five year old children " The objective of the work is to theoretically and practically investigate how the outdoor environment promotes children's creative activities. In the theoretical part of the work, the author compiles insights from pedagogy and psychology scholars regarding the outdoor environment as a facilitator of creative activities. Additionally, the findings on the developmental aspects and needs of 5-year-old children are summarized. In the practical part of the study, the author creates an environment for promoting creative activities and observes children within it. Research methods include partially structured interviews and surveys of educators to draw conclusions based on the theoretical insights gathered and by examining the practical experiences and perspectives of other educators. The conclusion of the work presents key findings and consolidates recommendations.