Dizaina domāšanas prasmju veicināšana tehnoloģiju mācību jomā pirmsskolas 2. posmā
Author
Vēbere-Landmane, Lelde
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Urdziņa-Deruma, Māra
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba nosaukums: “Dizaina domāšanas prasmju veicināšana tehnoloģiju mācību jomā pirmsskolas 2. posmā”. Autore: Lelde Vēbere-Landmane. Darba mērķis: Pētīt un izvērtēt dizaina domāšanas prasmju veicināšanas iespējas tehnoloģiju mācību jomā pirmsskolas 2. posmā. Pirmajā nodaļā analizētas un raksturotas pirmsskolas 2. posma bērnu vecumposma galvenās īpatnības un attīstība. Otrajā nodaļā analizētas dizaina domāšanas prasmju veicināšanas iespējas tehnoloģiju mācību jomā pirmsskolas 2. posmā. Apskatīti normatīvie dokumenti pētāmās problēmas aspektā un raksturota dizaina domāšana, dizaina process un tā soļi. Trešajā nodaļā veikts pētījums un analizēti iegūtie rezultāti. Darba beigās izdarīti secinājumi un sniegti ieteikumi dizaina domāšanas veicināšanai darbā ar pirmsskolas vecuma bērniem. Darba noslēgumā secināts, ka pirmsskolas 2. posms ir piemērots laiks, lai bērnos veicinātu dizaina domāšanas prasmes. Atslēgas vārdi: dizaina domāšana, dizaina process, dizaina soļi, pirmsskola, tehnoloģiju mācību joma. Darba apjoms: 50 lapaspuses. Izmantoti 44 informācijas avoti. Darba struktūra: 3 nodaļas, 6 apakšnodaļas, 24 attēli, 6 tabulas, secinājumi, ieteikumi, literatūras un avotu saraksts, 8 pielikumi. The title of the Bachelor’s work is “Developing Design Thinking Skills in the 2nd stage of preschool Technology Education”. The author: Lelde Vēbere-Landmane. The objective for work: To study and evaluate the possibilities of developing Design Thinking Skills in the field of Technology education in the second stage of preschool. The first chapter analyses and describes the main characteristics and development of children in the second stage of preschool. The second chapter analyses the possibilities of promoting design thinking skills in the second stage of preschool. This chapter also describes the normative documents in the aspect of the researched problem and describes the design thinking process and its steps. In the third chapter described research, analysed the obtained results. At the end of the paper, conclusions drawn and developed recommendations for promoting design thinking in work with preschool children. At the end of the work, it is concluded that the 2nd stage of preschool is a good time to promote design thinking skills in children. Keywords: design thinking, design process, design steps, preschool, technology scholastic field. The volume of the work: 50 pages, 44 sources of information. Structure of the work: 3 chapters, 6 subsections, 24 images, 6 tables, conclusions, recommendations, list of literature and sources, 8 attachments.