Didaktisko spēļu un rotaļu izmantošana brīvdabas pedagoģijā 5-6 gadīgu bērnu cieņpilnas attieksmes sekmēšanai
Author
Gulbe, Sanita
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Buboviča, Jana
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba autors: Sanita Gulbe Kvalifikācijas darba nosaukums: Didaktisko spēļu un rotaļu izmantošana brīvdabas pedagoģijā 5 – 6 gadīgu bērnu cieņpilnas attieksmes sekmēšanai. Pētījuma mērķis: teorētiski pētīt un praktiski pārbaudīt didaktisko spēļu un rotaļu izmantošanu brīvdabas pedagoģijā 5 – 6 gadīgu bērnu cieņpilnas attieksmes sekmēšanai. Darba pirmajā daļā tika analizēta un apkopota zinātniskā literatūra par brīvdabas pedagoģiju un izmantošanas iespējām pedagoģiskajā procesā pirmsskolā. Darba otrajā daļā tika analizēta un apkopota zinātniskā literatūra par didaktiskajām spēlēm un rotaļām un to pielietošanu pedagoģiskajā procesā pirmsskolā 5 – 6 gadīgu bērnu cieņpilnas attieksmes sekmēšanai. Darba trešajā daļā tika veikts praktisks pētījums par didaktisko spēļu un rotaļu izmantošanu brīvdabas pedagoģijā pirmsskolā 5 6 gadīgu bērnu cieņpilnas attieksmes sekmēšanai. Pētījuma mērķa īstenošanai tika izmantota pedagoģiskās novērošanas metode, konkrētāk, atklātā novērošana, kura tika veikta apstākļos, kad pedagogs un bērni apzinājās sveša cilvēka klātbūtni. Kā arī tika izmantotas cieņpilnas attieksmes prasmju attīstības veicināšanai piemērotas didaktiskās spēles un rotaļas, atbilstoši bērnu vecumam, individuālajām īpatnībām un interesēm. Darbs sastāv no 47 lpp., 3 tabulām, 11 attēliem, 2 pielikumiem, izmantoti 39 informācijas avoti. Author of a qualification paper: Sanita Gulbe The title of a qualification paper: The use of didactic games in outdoor pedagogy to promote the respectful attitude of 5-6-year-old children The aim of a qualification paper: to explore theoretically and to test practically the use of didactic games in outdoor pedagogy to promote the respectful attitude of 5-6-year-old children. The first part of paper analyzes and summarizes the scientific literature of the outdoor pedagogy and opportunities of use in the pedagogical process in pre-school. The second part of paper analyzes and summarizes the scientific literature of didactic games and opportunities of use in the pedagogical process in pre-school to promote the respectful attitude of 5-6-year-old children. The third part of paper a practical study was carried out on the use of didactic games in outdoor pedagogy pre-school to promote the respectful attitude of 5-6-year-old children. For the purpose of study was used a method of pedagogical observation, more specifically, open observation, which was carried out in conditions when the teacher and children were aware of the presence of a stranger. Didactic games adapted to the development of respectful attitude were also used, according to the age, individual characteristics and interests of the children. Scope of qualicication paper 47 pages, 3 tables, 11 figures, 2 appendixes, 39 sources of literature.