• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Emocionālas attīstības veicināšanas paņēmieni bērniem pirmsskolas vecumā. (2.posms, 4-5 gadi)

Thumbnail
View/Open
299-98784-Andersone_Ina_ia21076.pdf (1.312Mb)
Author
Andersone, Ina
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Romenkova, Valentīna
Date
2024
Metadata
Show full item record
Abstract
Kvalifikācijas darba autore: Ina Andersone. Kvalifikācijas darba tēma: "Emocionālās attīstības veicināšanas paņēmieni bērniem pirmsskolas vecumā (2, posms 4-5 gadi)". Pētījuma mērķis: Noteikt paņemienus, kas veicina bērniem emocionālās atsaucības attīstību.Pētījuma jautājums: Kādas pedagoģiskās metodes un paņēmieni nodrošina emocionālās atsaucības veicināšanu bērniem? Kvalifikācijas darba pirmajā daļā tika analizēti pedagoģijas un psiholoģijas zinātnieku darbi, kuros pētīja emocionālās sfēras attīstību (J. Kolominskis, K. Izards, L. Vigotskis, G. Breslavs, S, Sebre, A. Miltuze, V. Romenkova un tml.) teorijas par emocijām, jūtām, emocijas attīstības virzieniem un to kvalifikāciju, kā arī pirmsskolas vecuma bērnu emocionālām īpašībām. Kvalifikācijas darba otra daļā tika veikts empīriskais pētījums, kurā piedalījās 20 bērni vidējā pirmsskolas vecumā. Pētījuma sākumā tika izstrādāti "Tiešās emocionālās reaģēšanas" kritēriji, pēc kuriem tika veikta pedagoģiskā novērošana. Tika aptaujāti vecāki par mājdzīvniekiem, kā bērnu emocionālās atsaucības veicināšanas faktoru. Un pētījuma beigās tika veikta atkārtota pedagoģiskā novērošana. Pētījuma procesā tika saņemta atbilde uz jautājumu:"Kādas pedagoģiskās metodes un paņēmieni nodrošina emocionālās atsaucības veicināšanu bērniem?" Ikdienas veiktas nodarbības un pārrunas par mīlestību, draudzību, laipnību, žēlsirdību, līdzjūtību, jūtam, emocijām veicina bērniem emocionālās atsaucības attīstību. Bērniem vajag akcentēt uzmanību uz labu rīcību. Atslēgas vārdi: emocijas, jūtas, empātija, emocionālā atsaucība, metodes. Kvalifikācijas darba apjoms:58.lappaspuses, 11. attēli, 7.tābulas, 7. pielikumi, 44. informācijas avoti.
 
The author of the qualification thesis: Ina Andersone. Topic of the qualification thesis: "Methods to promote emotional development in preschool children (2nd stage, age of 4-5)." Research objective: Identify techniques that promote the development of emotional responsiveness in children. Research guestion: Which pedagogical methods and tehniques promote emotional responsiveness in children? In the first part of the qualification thesis were analyzed pedagogy and psihology scientists, who explored the development of the emotional sphere (J. Kolominskis, K. Izards, L. Vigotskis, G.Breslavs, S. Sebre, A. Miltuze, V. Romenkova ect.) theories about emotions feelings, directions of emotion development and their qualification, as well as emotional characteristics of preschool children. In the second part of the qualification an empirical study was conducted, involving 20 children in the average pre-school age group. At the beginning of the study, criteria for "Direct Emotional Responses" were developed, based on which pedagogical observations were made. Parents were interviewed. At the conclusion of the study, a repeated pedagogical observation was conducted. During the research process was received an answer to the guestion: "Which pedagogical methods and techniques promote emotional responsiveness in children?" Everyday activities and discussions about love, friendship, kindness, compassion, empathy, feelings, and emotions promote the development of emotional responsiveness in children. Children need attention focused on good behavior. Keywords: emotions, feelings, empathy, emotional responsiveness, methods. Size of the qualification thesis: 44. pages, 11. images, 7.applications, 44. sources.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/68871
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV