Vecākā pirmsskolas vecuma bērnu atmiņas attīstība ar didaktisko spēļu palīdzību
Author
Čeipeša, Alīna
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Semjonova, Simona
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba autore: Alīna Čeipeša. Kvalifikācijas darba tēma: “Vecākā pirmsskolas vecuma bērnu darba atmiņas attīstība ar didaktisko spēļu palīdzību”. Pētījuma mērķis ir apkopot un pārbaudīt ieteikumus vecākā pirmsskolas vecuma bērnu darba atmiņas veicināšanai ar didaktisko spēļu palīdzību. Darba ietvaros tika analizēta un izpētīta pedagoģiskā literatūra par vecākā pirmsskolas vecuma bērnu darba atmiņas attīstību ar didaktisko spēļu palīdzību. Pētījuma empīriskās daļas pirmajā posmā tika veikta bērnu darba atmiņas attīstības līmeņa diagnostika. Otrajā posmā tika izmantotas dažādas didaktiskās spēles, bērnu darba atmiņas uzlabošanai. Pētījumu noslēdzot, tika veikta atkārtota bērnu darba atmiņa diagnostika, apkopoti rezultāti un izdarīti secinājumi. Tika noskaidrots, ka sistemātiski izmantojot didaktiskas spēles ir iespējams uzlabot darba atmiņu. Darbs sastāv no 29 lpp., 3 attēliem, 6 tabulām, 33 literatūras avotiem un 3 pielikumiem. Atslēgvārdi – didaktiskās spēles, darba atmiņa, darba atmiņas attīstība, vecākā pirmsskolas vecuma bērni. Qualification paper by Alīna Čeipeša. The topic of the qualification paper is "Development of Working Memory of Preschool Children with the Help of Didactic Games". The aim of the study is to explore and verify recommendations for promoting the development of working memory in older preschool children through didactic games. Within the research, pedagogical literature on the development of working memory in preschool children through didactic games was analysed. In the first stage of the study, the children's level of working memory development was evaluated. During the second stage of the study, various didactic games were used to improve working memory. At the end of the study, the children’s working memory development was evaluated a second time, the results were summarised, and conclusions were drawn. It was found that using didactic games systematically can improve working memory. The Qualification paper consists of 29 pages, 3 figures, 6 tables, 33 references and 3 appendices. Keywords – didactic games, working memory, working memory development, older pre–school children.