Saskarsmes prasmju pilnveides iespējas brīvdabas pedagoģijā pirmsskolas izglītības 3. posmā
Author
Lekse, Ineta
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Zīriņa, Tija
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba temats ir “Saskarsmes prasmju pilnveides iespējas brīvdabas pedagoģijā pirmsskolas izglītības 3. posmā”. Šis temats ir aktuāls, jo viena no problēmām pedagoģiskajā procesā ir vāji attīstītas bērnu saskarsmes prasmes. Turklāt āra nodarbības atbilst pirmsskolas vecuma bērnu vajadzībām un interesēm, veicinot sadarbošanos savā starpā. Mērķis ir pētīt bērnu saskarsmes prasmju pilnveides iespējas brīvdabas pedagoģijā pirmsskolas 3. posmā. Teorētiskajā daļā analizēts brīvdabas pedagoģijas jēdziens un dots saskarsmes prasmju raksturojums. Empīriskajā daļā izstrādāti kritēriji, pēc kuriem tika novērtētas bērnu saskarsmes prasmes pētījuma sākumā un beigās, pēc saskarsmes prasmju veicināšanas programmas īstenošanas. Tika secināts, ka saskarsmes prasmju veicināšanas programma, kurā apkopotas aktivitātes un uzdevumi brīvā dabā, ir uzlabojusi visu pētījumā iesaistīto bērnu saskarsmes prasmes. Atslēgas vārdi: brīvdabas pedagoģija, saskarsmes prasmes, vecākā pirmsskolas vecuma bērni, aktivitātes brīvā dabā. Bakalaura darbā ietvertā informācija apkopota 53 lapaspusēs, t.sk. – 5 tabulas, 2 attēli, darbā izmantoti 59 informācijas avoti. The topic of the bachelor's thesis is "Possibility of improving communication skills in outdoor pedagogy in the 3rd stage of preschool education". This topic is relevant because one of the problems in the pedagogical process is poorly developed children's communication skills. In addition, outdoor activities meet the needs and interests of preschool children, encouraging cooperation with each other. The aim is to study the possibilities of improving children's communication skills in outdoor pedagogy in the 3rd stage of preschool. In the theoretical part, the concept of outdoor pedagogy is analyzed and the characteristics of communication skills are given. The empirical part developed the criteria by which children's communication skills were evaluated at the beginning and at the end of the study, after the implementation of the communication skills promotion program. It was concluded that the communication skills promotion program, which includes outdoor activities and tasks, has improved the communication skills of all the children involved in the study. Keywords: outdoor pedagogy, communication skills, older preschool children, outdoor activities. The included information in the bachelor theses is compiled in 53 pages, incl. – 5 tables, 2 images, 59 sources of information used in the work.