Vecākā pirmsskolas vecuma bērnu stāstītprasmes attīstīšana rotaļnodarbībās
Author
Muceniece-Medne, Laura
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Vilka, Ilze
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba tēma: Vecākā pirmsskolas vecuma bērnu stāstītprasmes attīstīšana rotaļnodarbībās. Bakalaura darba autore: Laura Muceniece – Medne. Bakalaura darba mērķis: teorētiski pētīt un praktiski pārbaudīt pirmsskolas vecākā vecuma bērnu stāstītprasmes attīstības dinamiku rotaļnodarbībā. Bakalaura darbs sastāv no 2 daļām – teorētiskās daļas un empīriskās daļas. Pirmajā daļā apkopota un analizēta zinātniskā un pedagoģiskā literatūra par vecākā vecumposma bērnu vispārējo attīstību, stāstītprasmes raksturojumu, priekšnosacījumiem un stāstītprasmes sekmēšanas nosacījumiem, kā arī rotaļnodarbības raksturojums un sasniedzamo rezultātu analīze. Otrajā daļā tiek veikts pētījums, kura sākumā tiek veikts pirmsskolas vecākā vecumposma bērnu stāstītprasmes novērtējums. Pētījuma laikā bērniem tiek piedāvātas aptaujas rezultātā atlasītas metodes stāstītprasmes attīstīšanai. Pētījuma noslēgumā tiek veikta atkārtota bērnu stāstītprasmes novērtēšana, kurā tiek konstatēts, ka bērnu stāstītprasme kopumā ir uzlabojusies. Baklaura dabra apjoms: 40 lapaspuses, kurās ietilpst 8 tabulas un 9 attēli, 1 pielikums. Atslēgas vārdi: stāstītprasme, pirmsskolas vecākais vecumposms, metodes stāstītprasmes attīstīšanai. The topic of the Bachelor’s thesis: Development of Narrative Skills in Senior Age Group of Preschool Children during Play-Based Learning. The author of the Bachelor’s thesis: Laura Muceniece – Medne. The aim of the Bachelor’s thesis is to do theoretical research and practically test the dynamics of the narrative skills development in the senior age group of preschool children during play-based learning. The Bachelor’s thesis consists of two parts- the theoretical part and the empirical research. The first part analyzes and summarizes scientific and pedagogical literature on overall development of the senior age group of preschool children. It also includes a description of narrative skills, the preconditions necessary to facilitate these skills, as well as the description of play-based learning along with the analysis of the attainable outcomes. The second part examines the assessment of narrative skills in the senior age group of preschool children. During the research the children were offered selected methods based on the survey results in order to enhance their narrative skills. In the final part of the research, a repeated evaluation of the narrative skills of preschool children was conducted leading to the conclusion that got better. The amount of the Bachelor’s thesis: 40 pages two parts containing 8 tables and 9 images, and 2 pages appendixes. Key words: narrative skills, senior age group of pre-school children, methods used to develop narrative skills.