3-4 gadus vecu bērnu artikulācijas aparāta darbības sekmēšana muzikālajā rotaļdarbībā
Author
Jeļisejeva, Aleksandra
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Brice, Baiba
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba autors: Aleksandra Jeļisejeva Bakalaura darba temats: 3-4 gadus vecu bērnu artikulācijas aparāta darbības sekmēšana muzikālajā rotaļdarbībā Mērķis: teorētiski un praktiski izzināt 3-4 gadus vecu bērnu artikulācijas aparāta darbības sekmēšanas iespējas muzikālajā rotaļdarbībā. Darba pirmajā nodaļā tiek veikta zinātnisko darbu, dažādu psihologu un pedagogu teorētisko atziņu analīze, tiek aprakstīts artikulācijas aparāta vispārīgais raksturojums, kā arī artikulācijas aparāta darbības īpatnības 3-4 gadus veciem bērniem. Darba otrajā nodaļā tiek aprakstīti muzikālo rotaļu veidi un to loma bērna artikulācijas aparāta sekmēšanai, izceļot un aprakstot astoņus muzikālo rotaļu darbības veidus, kas ir vairāk aktuāli tieši 3-4 gadus veciem bērniem. Kā arī, aprakstot, kā muzikālās rotaļas sekmē un veicina bērna artikulācijas aparāta darbību un runas attīstību. Darba empīriskajā pētījumā novērtēta bērnu artikulācijas aparāta darbība pētījuma sākumā pēc četriem izveidotajiem kritērijiem, tika raksturota katra grupas bērna artikulācijas aparāta darbība un runas attīstība, tika veikts izmēģinājuma eksperiments rotaļdarbībā – vadītas dažādas muzikālās rotaļas, sadarbojoties ar mūzikas skolotāju un logopēdu, veikta atkārtotā novērošana. Lai noskaidrotu arī citu pirmsskolas skolotāju viedokli par muzikālo rotaļu izmantošanu bērnu artikulācijas aparāta darbības sekmēšanā un runas attīstībā, veikta pirmsskolas skolotāju aptauja. Atslēgas vārdi: artikulācijas aparāts, fonemātiskā dzirde, muzikālās rotaļas, runa. Darbs sastāv no 57 lappusēm. Darbā iekļauti: 4 tabulas un 19 attēli. Izmantoti 54 literatūras informācijas avoti. Darbam pievienoti 8 pielikumi. Bachelor thesis author: Aleksandra Jeļisejeva Bachelor thesis topic: Promoting the functioning of the articulation apparatus of 3 - 4- year- old children in musical play. Goal: theoretically and practically explore the possibilities of promoting the articulation apparatus of 3-4 year old in musical play. In the first chapter of the work, the analysis of scientific works, theoretical knowledge of various psychologists and pedagogues is performed, the general characteristics of the articulation apparatus are described, as well as the peculiarities of the articulation apparatus for 3-4 year old children. The second chapter of the work describes the types of musical games and their role in promoting the child's articulation apparatus, highlighting and describing eight types of musical games that are more relevant for 3-4 year old children. As well as, describing how musical games promote and contribute to the functioning of the child's articulation apparatus and the development of speech. In the empirical study of the work, the functioning of children's articulation apparatus was evaluated at the beginning of the study according to the four established criteria, the functioning of the articulation apparatus and speech development of each child in the group was characterized, a pilot experiment was conducted in play activities - various musical games were conducted in cooperation with a music teacher and a speech therapist, repeated observation was carried out. In order to find out the opinion of other preschool teachers about the use of musical games in promoting the functioning of children's articulation apparatus and speech development, a survey of preschool teachers was conducted. Key words: articulation apparatus, phonemic awareness, musical games, speech. The work consists of 57 pages. The work includes: 4 tables and 19 pictures. 54 literature sources of information were used. Added to the work 8 attachments.