Pirmsskola vecuma bērnu patstāvības veidošanās paņēmieni
Author
Bukrejeva, Irina
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Romenkova, Valentīna
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba temats: Pirmsskola vecuma bērnu patstāvības veidošanās paņēmieni. Darba autore: Irina Bukrejeva Pētījuma nozīme. Pēdējā laikā ir ievērojami palielinājusies uzmanība bērnu patstāvībai. Mūsdienu pedagoģijā uzmanības centrā joprojām ir bērnu patstāvības veidošanā. Patstāvība ir galvenais cilvēka rakstura aspekts, kam audzināšanas procesā jāpievērš nopietnu uzmanību. Patstāvības tiešā attīstīšana ir galvenais faktors veiksmīgai bērna turpmākajai darbībai. Darba mērķis: Pirmsskolas vecuma bērnu patstāvības attīstības procesa izpēte, izmantojot pašaprūpi. Darbs sastāv no divām daļām – teorētiskas un praktiskās. Teorētiskajā daļā analizējot patstāvības attīstībai veltīto zinātnisko literatūru, pirmsskolas vecuma bērni tiek izskatīti patstāvības aspektā un šīs prasmes attīstības potenciāls pašaprūpes procesā. Pētījuma praktiska daļas analīzes gaitā, tuvāk aplūkojot bērnu patstāvību dažādās darbības jomās un pētot viņu patstāvības attīstības procesu, var secināt, ka vislabākie rezultāti pirmsskolas vecuma bērnu patstāvības attīstībā, tiek sasniegti radošo rotaļu procesā. Šis process ir īpaši efektīvs, ja bērnam tiek nodrošināta vide, kas atbilst viņa vajadzībām, viņš jūt pieaugušo atbalstu un var iedzīlīnaties jaunu prasmju apgūšanas procesā. Qualification thesis topic: Preschool aged children development methods The author of the work: Irina Bukrejeva Significance of the research. In the last time the attention to children's self-government has greatly grown. In today's pedagogy the attention is still focused on the formation of children's individuality. Independence is the main aspect of human character, which should be given serious attention in the process of educating. The direct development of independence is a key factor for the child's future success. Task: To study the process of development of independence in preschool children through self-care. The work consists of two parts: theoretical and practical. In the theoretical part, the scientific literature on the development of independence is analysed and preschool children are examined from the point of view of independence and the potential for the development of this skill through self-care. In the practical part of the analysis, by taking a closer look at children's independence in different spheres of activity and studying the process of their independence development, it can be concluded that the best results in the development of preschool children's independence are achieved in the process of creative play. This process is highly effective if the child is provided with an environment that meets his/her needs, feels supported by adults and is able to become absorbed in the process of learning new skills.