Didaktiskā spēle 3-4 gadus vecu bērnu formu apguves sekmētāja
Author
Šišuļina, Marina
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Vigule, Dagnija
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba tēma: Didaktiskā spēle 3-4 gadus vecu bērnu formu apguves sekmētāja Matemātisko priekšstatu veidošana ir sarežģīts prāta attīstīšanas process. Tas ietver sevī dažādu jēdzienu un izpratņu apgūšanu, kā arī bērna ievadīšanu skaitļu, formu, lielumu pasaulē, matemātisko priekšstatu veidošana jāveic gan rotaļnodarbību laikā, gan izmnatojot didaktiskās spēles. Pētījuma mērķis: pētīt 3-4 gadus vecu bērnu didaktiskās spēles izmantošanu formu apguvē. Pētījuma jautājums: Kādas prasības jāizpilda, lai didaktiskā rotaļa veicinātu 3-4 gadus vecu bērnu priekšstatus par formu apguvi? Darba teorētiskā daļa balstās uz D.Dzinteres, I.Stangaines u.c. darbiem. Darba teorētiskā daļā izzināta teorētiskā literatūra un didaktiskās spēles 3-4 gadus vecu bērnu formu apguvē. Darba praktiskajā daļā tika atspoguļota empīriskā pētījuma metodoloģiju un rezultāti. Darba praktiskajā daļā secināts, ka pedagoģiskajam procesam un didaktiskām spēlēm nav iespējams stingri norādīt robežas, jo pie vienas un tās pašas didaktiskās spēles jāatgriežas vairākas reizes, prasmīgi tās variējot. Jāsecina, ka ne visi grupas bērni apguva vai apguva padziļināti izvirzītos uzdevumus, jo dažreiz bērniem izpratne par formām nāk vēlāk, nevis tad, kad to gaida pedagogs. Atslēgas vārdi: didaktiskā spēle, formu apguve, pedagoģiskais process, 3-4 gadus veci bērni. Kvalifikācijas darba apjoms: 31 lpp., 5 tabulas, 3 attēli, 1 pielikums, 25 literatūras avoti. Qualification thesis: A didactic game to learn shapes for preschool children aged 3-4. The formation of mathematical concepts is a complex process of thinking development. It includes acquiring various skills and concepts, as well as introducing the child to the world of numbers, shapes, sizes. The formation of mathematical concepts should be carried out in both in game lessons and through didactic games. Purpose of the study: to study the use of didactic games by children 3-4 years old in teaching figures. Research question: What requirements must a game meet in order for it to develop the understanding of shape learning in children aged 3-4 years old? The theoretical part of the work is based on materials by D. Dzintere, I. Stangaine and others. In the theoretical part of the work, theoretical literature and forms of didactic games for children 3-4 years old in education were studied. The methodology and results of the empirical research are reflected in the practical part of the work. In the practical part of the work, it was concluded that in the pedagogical process and didactic games it is impossible to strictly define boundaries, because one has to return to the same didactic games several times, skillfully varying them. We must conclude that not all children in the group as a whole mastered the presented tasks, because sometimes children’s understanding of forms comes later, not when the teacher expects it. Key words: didactic game, form of teaching, pedagogical process. Volume of qualifying work: 31 pages, 5 tables, 3 figures, 1 attachment, 25 literature sources.