Atbalstoša mācību vide pozitīvas uzvedības veicināšanai 3-4 gadīgo vecuma grupā pirmsskolā
Author
Grieze, Agnese
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Šūmane, Ilze
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
Agnese Griezes kvalifikācijas darbam “Atbalstoša mācību vide pozitīvas uzvedības veicināšanai 3-4 gadīgo vecuma grupā pirmsskolā”. Šī darba mērķis ir analizēt un pētīt atbalstošas vides ietekmi pozitīvas uzvedības veicināšanai 3-4 gadīgos pirmsskolas bērnos. Mērķis ir noskaidrot atbalstošas vides ietekmi uz pozitīvas uzvedības veicināšanu. Teorētiskajā daļā ir analizēta literatūra par tēmu atbalstoša mācību vide, 3-4 gadīgo bērnu vecuma un attīstības īpatnības. Kā arī tika analizēta literatūra par pozitīvas uzvedības veicināšanu. Pētījums ir veikts pirmsskolas izglītības iestādē ”X”, pētot bērnus 3-4 gadīgo grupā, pētot šīs grupas vidi un raksturojot to, kā arī intervējot pedagogus un iestādes metodiķi izglītības jomā. Pēc vērojumiem var secināt to, kad pedagogam veidojot atbalstošu mācību vidi pirmsskolas izglītības iestādē, tas veicina pozitīvu uzvedību 3-4 gadīgo bērnu grupā. Ievērojot vairākas faktorus ikdienā ir panākama pozitīva uzvedība bērnu vidū. Pētījums sastāv no 43 lappusēm, kurās ietilpst 7 tabulas, 7 pielikumi, 3 attēli. Atslēgas vārdi: atbalstoša mācību vide, pozitīva uzvedība, pirmsskolas vecums. Agnese Grieze's qualification work "A supportive learning environment for the promotion of positive behavior in the 3-4-year-old age group in preschool". The aim of this work is to analyze and study the influence of a supportive environment for promoting positive behavior in 3-4 year old preschool children. The aim is to find out the effect of a supportive environment on the promotion of positive behaviour. The theoretical part analyzes the literature on the topic of a supportive learning environment, age and development characteristics of 3-4 year old children. Literature on promoting positive behavior was also analyzed. The research was conducted in preschool educational institution "X", studying children in the 3-4 year old group, studying the environment of this group and characterizing it, as well as interviewing pedagogues and methodologists of the institution in the field of education. After observations, it can be concluded that when a teacher creates a supportive learning environment in a preschool educational institution, it promotes positive behavior in the group of 3-4 year old children. By observing several factors, positive behavior among children can be achieved on a daily basis. The study consists of 43 pages, which include 7 tables, 7 appendices, 3 images. Key words: supportive learning environment, positive behavior, preschool age.