dc.contributor.advisor | Romenkova, Valentīna | |
dc.contributor.author | Davidova, Nataļja | |
dc.contributor.other | Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte | |
dc.date.accessioned | 2025-05-28T01:07:01Z | |
dc.date.available | 2025-05-28T01:07:01Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.other | 98868 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/68901 | |
dc.description.abstract | Kvalifikācijas darba tēma: Bērna pašapziņas attīstības veicināšanas paņēmieni agrīnā bērnībā. Kvalifikācijas darba autore: Nataļja Davidova Kvalifikācija darba vadītājs: Dr. psych. Valentīna Romenkova Pētījuma mērķis: izpētīt rotaļas kā pašapziņas veicināšanas līdzekli agrās bērnības vecumā. Pētījuma mērķa sasniegšanai tika izvirzīti šādi uzdevumi: 1.Analizēt psiholoģijas un pedagoģijas zinātnieku teorijas par pašapziņas būtību, funkcijām un attīstību. 2.Noskaidrot rotaļu nozīmi bērna pašapziņas attīstības veicināšana. 3.Izpētīt rotaļu lietderību pašapziņas attīstības veicināšana agrās bērnības vecumposmā. 4.Apkopot un izanalizēt iegūtos datus. Darbs sastāv no divām daļām: teorētiskās un praktiskās daļas. Teorētiskajā daļā aplūkotas un analizētas A. Šponas, V. Romenkovas, L. Lapinas, V. Lubkinas, I. Lemešonoka un citu psihologu un pedagogu atziņas un teorijas, kurās raksturots pašapziņas jēdziens un tās attīstības būtība, tās veidošanos agrīnā bērnībā, ka arī pašapziņas nozīmību turpmākajā personības attīstībā, ka arī tiek izpētītas rotaļu loma bērna personības veidošanā. Praktiskajā daļā tiek veikts empīrisks pētījums, kurā piedalās 15 bērni jaunākajā pirmsskolas vecumā no 1 gada līdz 2 gadiem. Pētījuma sākumā tika izstrādāti kritēriji, kas izmantoti, lai veiktu bērna pašapziņas līmeņa novērtējumu. Bērnu pašapziņas attīstības veicināšanai tika izstrādāts plāns, tika izvirzīti uzdevumi, izvēlētas metodes. Pētījuma beigās tiek veikta atkārtota bērna pašapziņas līmeņa novērtēšana, apstrādāti pētījuma rezultāti un veikti secinājumi. Pētījuma darba rezultāti liecina, ka rotaļa sekmē bērna pašapziņas attīstību. Atslēgas vārdi: bērns, pašapziņa, pašvērtējums, attīstība, rotaļa. Kvalifikācijas darba apjoms: lapaspuses – 42, attēli - 21, tabulas - 9, pielikumi - 7, literatūras avoti – 41. | |
dc.description.abstract | Qualification research topic: Methods of promoting the development of a child’s self-confidence in early childhood. Qualification research author: Nataļja Davidova Supervisor: Dr. psych. Valentīna Romenkova. Objective of the study: to explore games as a means of promoting self-awareness in early childhood. The following objectives were identified to achieve the objective of the study: 1.Analyse theories of psychology and pedagogical scientists about the nature, functions and development of self-awareness. 2.Explore the importance of play in fostering the development of a child's self-confidence. 3.Explore the usefulness of play in fostering the development of self-confidence in early childhood. 4.Collect and analyse the resulting data. The work consists of two parts: theoretical and practical. The theoretical part examines and analyses the knowledge and theories of A. Šponas, V. Romenkovas, L. Lapinas, V. Lubkinas, I. Lemešonoka and other psychologists and educators, which describe the concept of self-awareness and the nature of its development, its formation in early childhood, and the importance of self-awareness in the future development of personality, and also explores the role played by play in shaping a child's personality. The practice consists of an empirical study involving 15 children in the youngest preschool from 1 to 2 years of age. At the start of the study, the criteria used to assess a child's confidence levels were developed. A plan was drawn up to promote the development of children's self-confidence, tasks were set, methods were chosen. At the end of the study, a repeat evaluation of the child's confidence level is performed, the results of the study are processed, and conclusions are drawn. The results of the study show that play contributes to the development of a child's self-confidence. Keywords: child, confidence, self-esteem, development, play. Scope of qualification work: pages – 42, pictures - 21, tabeles - 9, attachments - 7, literature sources – 41. | |
dc.language.iso | lav | |
dc.publisher | Latvijas Universitāte | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.subject | Izglītības zinātnes | |
dc.subject | bērns | |
dc.subject | pašapziņa | |
dc.subject | pašvērtējums | |
dc.subject | attīstība | |
dc.subject | rotaļa | |
dc.title | Bērna pašapziņas attīstības veicināšanas paņēmieni agrīnā bērnībā | |
dc.title.alternative | Methods of promoting the development of a child's self-confidence in early childhood | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | |