• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Vārdu krājuma paplašināšana 3-4 gadīgiem bērniem literāro darbu iepazīšanas procesā

Thumbnail
View/Open
299-98871-Troksa_Valda_vt08018.pdf (862.3Kb)
Author
Trokša, Valda
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Poiša, Mārīte
Date
2024
Metadata
Show full item record
Abstract
Kvalifikācijas darba nosaukums: Vārdu krājuma paplašināšana 3-4 gadīgiem bērniem literāro darbu iepazīšanas procesā Darba autore: Valda Trokša Mērķis: Teorētiski izpētīt un veikt praktisku pētījumu 3-4 gadus veciem bērniem par vārdu krājuma paplašināšanu literāro darbu iepazīšanas procesā. Teorētiskajā daļā analizēta literatūra par valodas attīstības, vārdu krājuma paplašināšanas iespējām. Analizēta bērna fiziskā, emocionālā, kognitīvā un sociālā attīstība. Empīriskajā daļā aprakstīta pedagoģiskā izmēģinājuma darbība, veikta vārdu krājuma izvērtēšana, veikti secinājumi. Apstiprinājās pētījuma hipotēze: vārdu krājums paplašinās 3-4 gadīgiem bērniem literāro darbu iepazīšanas procesā. Darba apjoms: 38 lpp., 5 tabulas, 3 attēli, 2 pielikumi, 36 literatūras avoti.
 
Title of the qualification paper: Expansion of vocabulary for three to four-year old children by familiarization of literary works Author of the paper: Valda Trokša Aim: Theoretical and practical research of expansion of the vocabulary for three to four-year old children by familiarization of literary works. Theoretical part of the paper is analysis of the relevant literature on language development and possibilities of expansion of the vocabulary, as well as analysis of physical, emotional, cognitive and social development of a child. Empirical part is description of the course of the pedagogic trial conducted by author of this paper, evaluation of the vocabulary and conclusions based on results of the trial and theoretical analysis. Hypothesis of the paper has been confirmed: familiarization of literary works expands vocabulary of three to four-year old children. Volume of the paper: 38 pages, 5 tables, 3 images, 2 attachments, 36 sources of literature. Key words: language development, expansion of the vocabulary, literary works, 3-4 year-old children.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/68902
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV