Klasvadība 3. un 4. klases skolēnu mācību disciplīnas veicināšanā"
Author
Grosberga, Anete
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Šūmane, Ilze
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba “Klasvadība 3. un 4. klases skolēnu mācību disciplīnas veicināšanā” mērķis ir teorētiski analizēt un praksē izmēģināt dažādas klasvadības stratēģijas 3. un 4. klases skolēnu mācību disciplīnas veicināšanai skolēnu disciplīnas veicināšanā. Pētījumā tiek sniegtas atbildes uz izpētes jautājumiem par klasvadības stratēģiju un metožu lietošanu 3. un 4. klašu pedagogu vidū mācību disciplīnas veicināšanai un par to, kā pilnveidot klasvadības stratēģiju izmantošanu pedagoģiskajā procesā. Pētījuma rezultāti norāda uz to, ka visbiežāk pedagogi pielieto demokrātisko un humānistisko pieeju, bet biheivioristiskās pieejas elementi sastopami retāk. Pētījuma noslēgumā tiek sniegtas rekomendācijas mācību disciplīnas uzlabošanai, ietverot apmācības par dažādām pieejām, pielāgojot stratēģijas skolēnu vajadzībām un veicinot kopīgas aktivitātes mācību disciplīnu veicinošas vides radīšanā. Bakalaura darba apjoms ir 56 lapaspuses, kas ietver 5 tabulas, 30 attēlus un 2 pielikumus. Atslēgas vārdi: klasvadības modeļi, humānistiskā pieeja, demokrātiskā pieeja, biheivioristiskā pieeja, mācību disciplīna The aim of the bachelor's thesis "Classroom Management in Enhancing Discipline for 3rd and 4th Grade Students" is to theoretically analyze and practically experiment with various classroom management strategies for promoting discipline in the learning process of 3rd and 4th grade pupils. The research provides answers to questions regarding the use of classroom management strategies and methods among 3rd and 4th-grade teachers to enhance learning discipline and how to improve the utilization of classroom management strategies in the educational process. The results of the study indicate that teachers most frequently prefer a democratic and humanistic approach, while elements of a behaviorist approach are less commonly observed. In the conclusion of the research, recommendations are provided for improving learning discipline, including training on different approaches, adapting strategies to students' needs, and promoting collaborative activities to create an environment conducive to learning discipline. The bachelor's thesis includes 56 pages, including 5 tables, 30 figures, and 2 appendices. Keywords: classroom management models, humanistic approach, democratic approach, behaviorist approach, learning discipline.