Nedzīvības apdrošināšanas tirgus attīstība Latvijā
Author
Līce, Kristiāna
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāte
Advisor
Vanags, Ivars
Date
2012Metadata
Show full item recordAbstract
Latvijas nedzīvības apdrošināšanas tirgus ir cieši saistīts ar valsts ekonomisko stāvokli un iedzīvotāju labklājības līmeni. Palielinoties iedzīvotāju maksātspējai, nedzīvības apdrošināšanas tirgus pieaug un otrādāk.
Darba mērķis ir izvirzīt priekšlikumus Latvijas nedzīvības apdrošināšanas tirgus problēmu novēršanai. Mērķa sasniegšanai ir savākta un apkopota informācija par nedzīvības apdrošināšanu un tirgus analīzes rādītājiem. Galvenajā daļā tiek analizēts gan nedzīvības apdrošināšanas tirgus kopumā, gan sabiedrību rādītāji un veikta aptauja.
Latvijas nedzīvības apdrošināšanas tirgus ir sarucis, jo iedzīvotāju maksātspēja ir samazinājusies, savukārt 2011. gadā ir vērojama izaugsme, kas saistīta ar Latvijas ekonomiskā stāvokļa stabilizēšanos. Tomēr liela daļa Latvijas iedzīvotāju turpina neapdrošināt sevi un savu īpašumu, par iemeslu minot, nepietiekamu ienākumu līmeni.
Atslēgvārdi: nedzīvības apdrošināšanas tirgus, attīstība, problēmas, izaugsme. Non-life insurance market in Latvia is closely related to country’s economic situation and citizens’ welfare level. Increasing citizens paying capacity, non-life insurance market grows and the other way.
Work aim is to set suggestions to dissolve problems in Latvian non-life insurance market. To achieve this aim is gathered and summarized information about non-life insurance and market analysis indicators. In the main part is analyzed non-life insurance market, companies’ indicators and conducted a survey.
Non-life insurance market in Latvia has decreased, because of decline in citizens paying capacity, but 2011 shows growth that is connected with recovery of economic situation in Latvia. However large part of Latvian citizens still continues to not insure their property and health, for a reason mentioning insufficient level of income.
Keywords: non-life insurance market, development, problems, growth.