• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Pašapkalpošanās iemaņu apgūšana pirmsskolas vecuma bērniem ar īpašajām vajadzībām

Thumbnail
View/Open
299-98890-Laurina_Ilga_il20028.pdf (630.3Kb)
Author
Laurina, Ilga
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Romenkova, Valentīna
Date
2024
Metadata
Show full item record
Abstract
Kvalifikācijas darbā pētāmā tēma ir “Pašapkalpošanās iemaņu apgūšana pirmsskolas vecuma bērniem ar īpašajām vajadzībām”. Pētījuma mērķis ir noskaidrot, kā bērni ar īpašajām vajadzībām apgūst pašapkalpošanās iemaņas. Pētījums sastāv no 2 daļām- teorētiskās un praktiskās. Teorētiskajā daļā tiek pētīti jautājumi par pašapkalpošanās prasmēm pirmsskolu vecuma bērniem no dažādiem pedagoģiskiem , zinātniskajiem psiholoģiskajiem literatūras materiāliem , pedagoģiskajam metodēm, tā nepieciešamību bērna attīstībā. Pētījumā tiek likts uzsvars pirmskolas vecuma bērnu attīstības prasmes pašapkalpošanās jomā bērniem ar īpašajām vecuma posmā no 4-6 gadi. Darba pētījuma daļa tika veikts pētījums , kas sastāvēja no- vērojošais pētījums- bērnu vērošana, vecāku anketēšana, kontroles pētījums, pētījuma rezultātu salīdzināšanas, iegūto rezultātu secinājumi. Pētījumā piedalījās bērni ar īpašajām vajadzībām vecuma posmā no 4- 6 gadi. Pašapkalpošanās prasmju attīstībai tika izmantotas vairākas pedagoģiskās metodes, uzskates materiāli, tautas dziesmas, dziesmiņas. Analizējot darba rezultātus saskaņā ar novērojumiem , ir vērojam pozitīvs progress bērna attīstībā pašapkalpošanās prasmēs. Pētījumā iegūtie rezultāti ļauj saprast, ka piedāvātas pedagoģiskās metodes, dažādi uzskates materiāli , rotaļas, ļauj bērniem ar īpašajām vajadzībām apgūt pašapkalpošanās iemaņas un citas zināšanas , kas ir nepieciešams viņa izaugsmei, neskatoties uz bērnu veselības stāvokli. Atslēgas vārdi PAŠAPKALPOŠANĀS PRASMES , METODES , PEDAGOĢISKAIS PROCESS, UZSKATES MATERIĀLI, ROTAĻAS. Kvalifikācijas darbs sastāv no 4 tabulas un 3 attēliem, izmantoti 27 literatūras avoti, darba apjoms 28 .lapas
 
The topic studied in the qualification thesis is ” The development of self-service skills for children with special needs in preschool. The aim of the study is to find out how children with special needs learn self-care skills. The research consists of 2 parts - theoretical and practical. In the theoretical part, pedagogic methods for developing self-care skills for preschool children and its necessity in the child's developmemt are studied from various pedagogical, scientific, and psychological literature materials. The research focuses on the development of preschool children's self-care skills in children with special needs in the age group of 4-6 years. The research part of this thesis was conducted with observational research - observation of children, parent questionnaires, control study, comparison of research results, and conclusions of obtained results. Children with special needs in the age group of 4-6 years participated in the study. Several methods were used to conduct the research: visual materials, and folk songs to analyze the development self-service skills. Analyzing the results of the work according to the observations, observation of a positive progress in the development of the child's self-service skills can be monitored. The results obtained in the study allow us to understand that the proposed pedagogical methods, various visual materials, and games allow children with special needs to learn self-care skills and other knowledge that is necessary for their growth, regardless of the children's health status. Keywords SELF-SERVICE SKILLS, METHODS, PEDAGOGICAL PROCESS, REVIEW MATERIALS, TOYS. Qualification job size: 28 pages, 3 image, 4 tables, 27 literature sources
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/68911
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV