3 – 4 gadīgu bērnu pašapkalpošanās prasmju sekmēšana pirmsskolas izglītības iestādē
Author
Kočāne, Kintija
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Lanka, Ērika
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba autore: Kintija Kočāne Kvalifikācijas darba tēma: 3 - 4 gadīgu bērnu pašapkalpošanās prasmju sekmēšana pirmsskolas izglītības iestādē. Kvalifikācijas darba zinātniskā vadītāja: Mg.paed., Mg.phil., lektore Ērika Lanka Kvalifikācijas darba mērķis: Teorētiski un prakstiski analizēt un noskaidrot pedagoģiskās metodes 3 - 4 gadus vecu bērnu pašapkalpošanās prasmju attīstībai. Pētījuma jautājums: Kā veicināt pašapkalpošās prasmju attīstību 3 – 4 gadus veciem bērniem pirmsskolā? Kvalifikācijas darbā tika pētīti un analizēti dažādu autoru atziņas un ieteikumi bērna patstāvības iemaņu veicināšanā. Īstenojot pirmsskolas mācību programmu, tika aplūkoti mācību un metodiskie līdzekļi 3-4 gadus vecu bērnu pašapkalpošanās prasmju attīstībai. Kvalifikācijas darbā tika analizēti tādi jautājumi kā bērna pašapkalpošanās prasmju apguve norit pirmsskolas izglītības iestādē, kāda ir pedagogu ietekme uz bērna pašapkalpošanās prasmju attīstību un kādi ir veicinošie faktori. Pētot pieejamo literatūru un pieejamos informācijas avotus un vērtējot praktisko darbību noskaidrojas, ka pašapkalpošanās prasmes ir jāveicina ikdienā, lai bērnam veidotos ieradumi. Ja bērnā ir izveidojušies ieradumi, viņš mācās kritiski izvērtēt situāciju un plānot turpmāko darbību un tās sekas. Darba struktūra: ievads, 2 nodaļas, secinājumi, avotu saraksts, 4 pielikumi: apjoms 39 lpp, 3 tabulas, 8 diagrammas, izmantoti 21 literatūras avoti. Atslēgas vārdi: 3 – 4 gadus veci bērni, pirmsskolas izglītības iestāde, pašapkalpošanās prasmes, attīstība. Qualification work author: Kintija Kocane Qualification work title: Promoting self-care skills of 3-4-year-old children in a preschool educational institution. Scientific supervisor of the qualification work: Mg.paed., Mg.phil., lecturer Erika Lanka The purpose of the qualification work: To analyse and clarify theoretically and practically pedagogical methods for the development of 3-4 years old children. Research question: How to promote self-care skills development for 3-4-year-olds children in preschool? In the qualification work, the insights, and recommendations of various authors in promoting the child's independence skills were studied and analysed. During the implementation of the preschool curriculum, teaching, and methodical means for the development of self-care skills of 3-4-year-old children were considered. The qualification work analysed such aspects as acquisition of self-care skills of a child in a preschool educational institution, what is the influence of pedagogues on the development of a child's self-care skills and what are the contributing factors. Studying available sources of information and specialized literature, practical aspects has been evaluated, it becomes clear that self-care skills must be promoted daily for the child to develop habits. If the child has developed habits, he learns critically evaluate the situation and plan the future action and its consequences. Structure of the work: introduction, 2 chapters, conclusions, list of sources, 4 appendices: volume 39 pages, 3 tables, 8 diagrams, 21 literature sources used. Keywords: 3-4-year-old children, preschool educational institution, self-service skills, development.