4 gadīgu bērnu emocionālā pārdzīvojuma sekmēšana vizuālājā mākslā pirmsskolā
Author
Groza, Alla
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Kalēja-Gasparoviča, Daiga
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba temats ir četrgadīgu gadīgu bērnu emocionālā pārdzīvojuma sekmēšana vizuālājā mākslā pirmsskolā. Autore Alla Groza, kvalifikācijas darba vadītāja - Doc., Dr. paed. Daiga Kalēja-Gasparoviča. Darba mērķis ir teorētiski noskaidrot un praktiski pārbaudīt, kā vizuālajā mākslā pirmsskolā sekmējams četrgadīgu bērnu emocionālais pārdzīvojums. Darbs sastāv no trim sadaļām, divas pirmās ir teorētiskas sadaļas, trešā sadaļa ir empīriskais pētījums, kurā aprakstīta pētījuma metodoloģija, pētījuma norise un pētījuma rezultāti un to analīze. Teorētiskajā daļā ir analizēta bērnu emocionalitāte pirmsskolā un tās sekmēšana no četrgadīgu bērnu emocionālā pārdzīvojuma sekmēšanas viedokļa. Darbā izmantotas H.Mongomerija (2020), F.Karlgrēns (2008), F. Bīlds (2010), L.Freitele (2017), V. Purēns (2019), G.Svence (1999), D.Kalēja-Gasparoviča (2019, 2020), A.Vecgrāve (2005), Ē.Kalvāns (2018) u.c. teorētiskās atziņas. Darba empīriskajā daļā tika parbaudītas teorētiskās atziņas praktiskā darbībā piecās nodarbībās. Pētījuma uzdevumi: 1. Analizēt literatūru par bērnu emocionālo pārdzīvojumu sekmēšanu vizuālajā mākslā pirmsskolā. 2. Pārbaudīt teorētiskās atziņas empīriskā pētījumā un analizēt iegūtos rezultātus. Pētījuma metodes : 1.Teorētiskā: literatūras analīze. 2.Empīriskās: pedagoģiskais vērojums, bērnu analīze. Pētījuma bāze: Pirmsskolas izglītības iestāde X, 10 četrgadīgi bērni. Kvalifikācijas darba apjoms: 56 lappuses, 10 attēli, 3 tabulas, 11 diagrammas, izmantoti 38 literatūras avoti. Atslēgas vārdi: emocionālais pārdzīvojums, vizuālā māksla, emocionalitāte, pirmsskolas pedagoģiskais process. The topic of the qualification work is to promote the emotional experiences of four-year-olds in visual arts in pre-school. Author Alla Groza, Head of Qualification work - Doc., Dr. Paed. Daiga Kalēja-Gasparoviča. The purpose of the work is to theoretically find out and practically test how the emotional experiences of four-year-olds can be promoted in the visual arts in pre-school. The work consists of three sections, the first two being theoretical sections, the third section being the empirical study describing the methodology of the study, the course of the study and the results of the study and their analysis. The theoretical part analyses children's emotions in pre-school and promotes them from the point of view of fostering the emotional experiences of four-year-olds. The work uses theoretical knowledge from H.Mongomery (2020), F.Carlgren (2008), F.Bīlds (2010), L.Freitele (2017), V.Purēns (2019), G.Svence (1999), D.Kalēja-Gasparoviča (2019, 2020), A.Vecgrāve (2005), Ē.Kalvāns (2018), etc. In the empirical part of the work, theoretical lessons were learned in practice in five lessons. Study tasks: 1. Analyse literature on promoting children's emotional experiences in the visual arts in pre-school. 2. Examine theoretical knowledge in an empirical study and analyse the results obtained. Study methods: 1.Theoretical: literary analysis. 2.Empirical: pedagogical observation, child analysis. Study Base: preschool X, 10 four-year-olds. Qualification job size: 56 pages, 10 images, 3 tables, 11 charts, 38 literature sources used. Keywords: emotional survival, visual art, emotionality, preschool pedagogical process.