• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Bērnu pašapkalpošanās iemaņu veidošanas paņēmieni

Thumbnail
View/Open
299-98901-Zelca_Kintija_kz21072.pdf (1.148Mb)
Author
Zelča, Kintija
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Romenkova, Valentīna
Date
2024
Metadata
Show full item record
Abstract
Kvalifikācijas darba autore: Kintija Zelča Kvalifikācijas darbs izstrādāts par tēma “Bērnu pašapkalpošanās iemaņu veidošanas paņēmieni”. Pētījuma aktualitāti noteica Pirmskolas izglītības iestādes vecākā vecumposma grupas grūtības. Pētījuma mērķis ir teorētiski pētīt un empīriski pamatot bērnu pašapkalpošanās prasmju pilnveides galda kultūras iespējas pirmsskolas izglītības iestādēs. Kvalifikācijas darbs sastāv no divām daļām- teorētiskās un praktiskās. Teorētiskajā daļā tiek teorētiski pētīts pedagogu un psihologu atzinumi par pirmskolas vecuma bērna attīstības raksturojumiem, skatot tādu autoru darbus kā - D. Dzintare, I. Freiberga, J. Grava, I. Liepiņa, P. Palmane teoriju pašapkalpošanās prasmju galda kultūras pētīšanai. Darbā pētījuma daļā tiek pētīts 5-7 gadu vecuma posms, analizējot pašapkalpošanās prasmes galda kultūrā šajā vecumā. Kvalifikācijas darba otrajā pētījuma daļā tiek veikts empīrisks pētījums, kurā piedalījās 10 bērni vecākajā pirmskolas izglītības posmā. Tika plānoti un izstrādāti kritēriji pēc kuriem pedagogs veica bērnu attīstību novērtēšanu, pašapkalpošanās prasmēs galda kultūrā. Par pašapkalpošanās prasmju attīstību galda kultūrā tikai iesaistīti vecāki un tika veikta sadarbība ar tiem, lai pilnvērtīgāk sasniegtu uzstādīto mērķi. Apkopojot pētījuma rezultātus vadoties pēc noteiktajiem kritērijiem, tika novērota pozitīva dinamika katram bērnam. Bērniem ir izveidojies iespaids par pašapkalpošanās vajadzību ikdienas situācijās. Atslēgas vārdi: Pašapkalpošanās, galda kultūra, vecākais pirmskolas posms, pašapziņa, pašvērtējums. Kvalifikācijas darba apjoms: 38 lappuses, 1 attēls, 27 tabulas, 20 literatūras avoti.
 
Author of the qualification work: Kintija Zelča Theme of qualification work “Building children's self-service techniques.” The relevance of the study was determined by the seniority of the primary education institution group difficulties. The study aims to theoretically study and empirically justify a child selfservice skills development desk culture opportunities in pre-primary education institutions. The qualification work consists of two parts: theoretical and practical. Theoretical part theoretically explores the findings of teachers and psychologists on pre-school age for the development characteristics of the child, by looking at the works of authors such as - D. Dzintare, I. Freiberga, J. Grave, I. Liepins, P. Palmane's theory for studying the culture of the self-serving skills table. Work in the study part explores the age span of 5-7 by analyzing selfserving skills in table culture at this age. An empirical study shall be carried out in the second part of the study of the qualification work in which 10 children took part in the senior primary education phase. Criteria were planned and developed after which the teacher performed evaluation of child development, self-service skills table in culture. About the development of self-serving skills in table culture only involve parents and where Cooperation has been carried out with them to achieve the set objective more fully. When the results of the study were compiled based on the criteria set, positive dynamic for every child. Kids have the impression of self-serving they need in everyday situations. Keywords: self-service, table culture, elder pre-school, confidence, self-esteem. Qualification job size: 38 pages, 1 image, 27 tables, 20 literature sources.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/68916
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV