Pirmsskolas vecuma bērnu emocionālās attīstības veicināšanas paņēmieni
Author
Prodniece, Zinta
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Romenkova, Valentīna
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba autore: Zinta Prodniece Kvalifikācijas darbs tēma: “Pirmsskolas vecuma bērna emocionālās attīstības veicināšanas paņēmieni”. Pētījuma mērķis: izpētīt pirmsskolas vecuma bērnu emocionālās attīstības veicināšanas paņēmienus, iegūt zinātnieku pārbaudītu informāciju un to analizēt, izpētīt praksē emocionālās attīstības veicināšanas paņēmienus un paust secinājumus par iegūto informāciju. Darbs sastāv no divām daļām – teorētiskās un empīriskās daļas. Teorētiskajā daļā tik iegūta un analizēta informācija par bērnu emocionālo attīstību dažādos pirmsskolas vecumposmos. Tika arī iegūta informācija kādi ir emocionālās attīstības veicināšanas paņēmieni un kā ar tiem attīstīt bērnu emocionālo attīstību. Darba empīriskajā daļā autors veica pētījumu par iepriekš izzināto informāciju un, izmantojot iegūtās zināšanas par emocionālās attīstības veicināšanas paņēmieniem, tika veikts pētījumus, kurā izmantojot dažādus paņēmienus, tiek pētīts vai tie strādā un ar tiem tiek veicināta bērnu emocionālā attīstība. Kā zināms, pirmsskolā vadošais mācīšanās un darbošanās veids ir rotaļas, kas palīdz bērnam izzināt informāciju daudz ātrāk un vairāk. Rotaļas tika izmantotas regulāri, lai veicinātu bērnu emocionālo attīstību un tās sekmēšanu. Svarīga nozīme bija arī skaitāmpantiem, kurus autors arī pielietoja savā pētījumā. Darba pētnieciskajā daļā tika veikts pētījums, kurā tika izmantotas 3 metodes: pedagoģiskā novērošana, pedagoģiskais darbs un anketēšana. Empīriskajā pētījumā piedalījās 10 bērni 1,5 – 4 gadu vecumā. Lai pētījums būtu veiksmīgāks, tika izveidoti kritēriji pēc kuriem tika bērni novēroti pētījuma sākumā un beigās, lai redzētu vai emocionālās attīstības paņēmieni ir efektīvi. Pētījumā piedalījās arī pētāmo bērnu vecāki, kuri ne tikai tika informēti par šāda pētījuma esamību, bet arī sniedza atbildes un izstrādātajiem anketas jautājumiem, kas palīdzēja apkopot un papildināt iegūto informāciju par bērnu emocionālo attīstību. Apkopojot pētījumā iegūtos datus, tika atbildēts uz pētījuma jautājumu, ka izmantojot pedagoģiskās metodes kā rotaļas, skaitāmpantus, ir iespējams veicināt bērnu emocionālo attīstību. Atslēgas vārdi: Emocionālā attīstība, sadarbība, attīstības veicināšanas paņēmieni, empātija, bērns. Kvalifikācijas darba apjoms: 45 lapaspuses, 6 tabulas, 5 attēli, 12 pielikumi, 30 literatūras avoti. Title of qualification work: Techniques for promoting the emotional development of pre-school children. Author of the work: Zinta Prodniece. The purpose of the study: to study the methods of promoting the emotional development of preschool children, to obtain information verified by scientists and to analyze it, to study the methods of promoting emotional development in practice and to express conclusions about the obtained information. The work consists of two parts - theoretical and empirical part. In the theoretical part, information about the emotional development of children at different preschool age stages is thus obtained and analyzed. Information was also obtained about the methods of promoting emotional development and how to use them to develop children's emotional development. In the empirical part of the work, the author conducted a study of the previously learned information and, using the acquired knowledge about the methods of promoting emotional development, research was conducted in which, using various techniques, it is studied whether they work and whether the emotional development of children is promoted with them. The leading way of learning and working in preschool is play, which helps the child learn information much faster and more. Games were used regularly to encourage and facilitate children's emotional development. It was also important to use poems, which the author also used in this qualification work. In the research part of the work, a study was conducted in which 3 methods were used: pedagogical observation, pedagogical work and questionnaires. 10 children aged 1.5 - 4 years participated in the empirical study. In order to make the study more successful, criteria were created according to which the children were observed at the beginning and at the end of the study to see if the emotional development techniques were effective. Parents of the studied children also participated in the study, who were not only informed about the existence of such a study, but also provided answers to the developed questionnaire questions, which helped to collect and supplement the information obtained about the children's emotional development. Collecting the data obtained from the research, the research question was answered, that it is possible to promote children's emotional development by using pedagogical methods such as games and counting exercises. Key words: Emotional development, cooperation, methods of promoting development, empathy, children. The qualification paper consists: 45 pages, 6 tables, 5 images, 12 appendices, 30 literature sources.