Pirkstu un ritma rotaļas bērnu runas aktivitātes sekmēšanai pirmsskolas izglītības pirmajā posmā
Author
Gaile, Sandra
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Siliņa-Jasjukeviča, Gunta
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darbā “Pirkstu un ritma rotaļas bērnu runas aktivitātes sekmēšanai pirmsskolas izglītības pirmajā posmā” teorētiski pētīt un empīriski pētītas ritma un pirkstu rotaļu izmantošanas iespējas bērnu runas aktivitātes veicināšanai pirmsskolas izglītības 1. posmā. Pētījuma teorētiskajā daļā raksturotas pirkstu un ritma rotaļas, to loma bērnu runas attīstībā pirmsskolas 1.posmā. Empīriskajā pētījumā sniegts pārskats par 10 tematiem, kas īstenotas mācību gada pirmajā pusgadā, ar mērķi veicināt bērnu runas attīstības dinamiku. Pētījumā iegūtie rezultāti apstiprina darba hipotēzi, ka 1,5-2 gadus vecu bērnu runas aktivitāte un prasme verbāli vērsties pie skolotāja uzlabojas, ja skolotājs ikdienas pedagoģiskajā procesā izmanto vecumam atbilstošas ritma un pirkstu rotaļas. Pētījuma rezultātā izveidoti ieteikumi, kas noderēs pirmsskolas skolotājiem runas aktivitātes sekmēšanai pirmsskolā, izmantojot pirkstu un ritma rotaļas. Bakalaura darba apjoms: 49 lpp., 9 tabulas, 7 attēli, izmantoti 48 literatūras avoti, pievienoti 4 pielikumi. In the bachelor's thesis "Finger and rhythm games promote children's speech activities in the first stage of preschool education", the possibilities of using rhythm and finger games to promote children's speech activities in the first stage of preschool education activities were theoretically and empirically studied. The theoretical part of the study describes finger and rhythm games, their role in children's speech development in the first stage of preschool. The empirical study provides an overview of ten topics implemented in the first half of the school year with the aim of promoting the dynamics of children's speech development. The results obtained in the study confirm the working hypothesis that the speech activity of 1.5-2-year-old children and the ability to verbally address the teacher improves if the teacher uses age-appropriate rhythm and finger games in the daily pedagogical process. Volume of the bachelor thesis: 49 pages, 9 tables, 7 pictures, used 48 literary sources, added 4 appendices.