Kustību rotaļu izmantošanas iespējas matemātikas jomas apguvē 5-6 gadu vecumā
Author
Kalniņa, Anastasija
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Klempere-Sipjagina, Agita
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba temats: “Kustību rotaļu izmantošanas iespējas matemātikas jomas apguvē 5 – 6 gadu vecumā” Darba autore – Anastasija Kalniņa Darba vadītāja – Mg. sc. edu. Agita Klempere – Sipjagina Pētījuma mērķis – noskaidrot kustību rotaļu izmantošanas iespējas matemātikas jomas satura un prasmju apguvē veselības un fizisko aktivitāšu rotaļnodarbībās 5-6 gadīgu veciem bērniem. Pētījuma jautājums – kādā veidā sekmīgi iekļaut kustību rotaļas ar matemātikas elementiem veselības un fiziskās aktivitātes rotaļnodarbībās? Pētījuma metodes – Teorētiskās: literatūras analīze, zinātnisko rakstu analīze, dokumentu analīze. Empīriskās: pedagoģiskais novērojums, iegūto datu analīze. Darba apjoms – 61 lapas, 15 attēli, 4 tabulas, 81 literatūras avots. Darba teorētiskajā daļā ietvēra rūpīgu pedagoģiskās un psiholoģiskās literatūras izpēti un analīzi par matemātisko priekšstatu veidošanos 5 – 6 gadus veciem bērniem, kā arī kustību rotaļu uzbūvē un izmantošanas iespējām. Darbā autore iekļāvusi tādu atzītu autoru atziņas kā D. Dzinteres, K. Fisher, D. Weisberg, V. Golubina, I. Stangaine, R. Karlovska, D. Augstkalne, R. Jansone, I. Bula-Biteniece. Darba otrajā daļā autore izstrādāja un apkopoja kritērijus, realizēja kustību rotaļas ar matemātiskiem elementiem un īstenoja mācību izmēģinājuma darbība. Pēc tam tika apkopoti un analizēti pētījuma rezultāti par izstrādātām kustību rotaļām. Pamatojoties uz veikto pētījumu, secināts, ka kustību rotaļu integrēšana matemātikas jomā 5 – 6 gadus veciem bērniem ir efektīvs veids, kā uzlabot viņu matemātikas prasmes. Bachelor's thesis topic: "Possibilities of Using Movement Games in the Learning of Mathematics at the Age of 5 – 6" Author of the work - Anastasija Kalniņa Supervisor - Mag. sc. et. Agita Klempere–Sipjagina Objective of the study – Determine the opportunities for using movement games in the acquisition of mathematical content and skill in health and physical activity play for 5 – 6 – year – old children. Research question - How can movement games incorporating mathematical elements be successfully integrated into health and physical activity-based play lessons? Research methods - Theoretical: literature analysis, scientific article analysis, document analysis. Empirical: pedagogical observation, analysis of gathered data. Length of the work - 61 pages, 15 pictures, 4 tables, 81 literature sources. The theoretical section extensively reviewed pedagogical and psychological literature concerning the development of mathematical concepts in 5-6-year-old children, the attainable outcomes, the structure of movement games, and the potential utilization of movement games in the formation of mathematical ideas. The author drew upon the works of D. Dzinteres, K. Fisher, D. Weisberg, V. Golubina, I. Stangaine, R. Karlovska, D. Augstkalne, R. Jansone, I. Bula-Biteniece in this section. The subsequent section developed and compiled criteria, movement games with mathematical elements, and conducted a trial learning activity. The study's outcomes concerning the developed movement games were then summarized and analyzed. Based on the research, it was concluded that incorporating movement games in mathematics education for 5 – 6 – year – old children is an effective approach to enhancing their mathematical skills.