Mākslinieciski radošās pašizpausmes veicināšana 5-6 gadu veciem bērniem
Author
Krūkle, Ieva
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Randoha, Antra
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba tēma “Mākslinieciski radošās pašizpausmes veicināšana 5-6 gadus veciem bērniem”, tika izvēlēta pamatojoties uz problēmu, kura novērojama pirmsskolas izglītības iestādēs, iesaistot bērnus mākslas procesā. Mūsdienu pieeja izglītības procesam ir radījusi apjukumu gan pedagogiem, gan bērniem, materiālu un resursu pārbagātības dēļ. Tehnoloģiju izmantošana ikdienā rada izaicinošu vidi, tāpēc ir svarīgi veidot bērnā šo interesi par citām lietām un veicināt radošās pašizpausmes veicināšanu jau pirmsskolas vecumā. Darba mērķis ir teorētiski analizēt un praktiski pārbaudīt, kā mērķtiecīgi organizēt, lai sekmētu bērnos mākslinieciski radošo pašizpausmi piedāvājot daudzveidīgus materiālus un tehniskos paņēmienus. Kvalifikācijas darba teorētiskās daļā tiek apkopoti dažādu autoru viedokļi par radošumu, kreativitāti, māksliniecisko pašizpausmi. Darbā tiek izzināts kā veicināt bērnā radošumu un pašizpausmi, kā to veiksmīgi sekmēt. Pētījumā tiek apskatīts arī bērnu psiholoģiskais raksturojums un konkrētais vecumposms. Teorētiskajā daļā tiek analizēts mācību saturs, lai tas būtu jēgpilns un sekmētu bērna attīstību. Kvalifikācijas darba tiek analizētas empīriskās metodes un bērnu darbu analīze, izstrādāti konkrēti kritēriji bērnu darbu analīzei un iegūtie rezultāti analizēti. Atslēgvārdi: pašizpausmes, pirmsskola, radošums, mākslas nodarbības, māksla Kvalifikācijas darba sastāvs: Ievaddaļa, 2 galvenās nodaļas, 8 apakšnodaļas, ieteikumi un secinājumi. Darba apjoms : 42 lappuse, 6 pielikumi, 25 informācijas avoti. The topic of the qualification work " Promotion of artistic creative self-exspression for 5-6 years old children", was chosen only based on the problem observed in preschool educational institutions, involving children in the art process. The modern approach to the educational process has created confusion for both educators and children due to the abundance of materials and resources. The everyday use of technology creates a challenging environment, so it is important to develop this interest in other activities and to encourage creative self-expression at an early age. The aim of the work is to theoretically analyze and practically check how to purposefully organize to promote artistic creative self-expression. The theoretical parts of the qualification work summarize the opinions of various authors on creativity, artistic self-expression. In the work, it is learned how to promote creativity and self-expression in the child, how to successfully promote it. The study also examines the psychological characteristics of children and their specific age. In the theoretical part, the learning content is analyzed so that it is meaningful and promotes the child's development. Empirical methods and the analysis of children's work are analyzed in the qualification work, specific criteria for the analysis of children's work and the analysis of the obtained results are developed. Keywords: self-expression, preschool, creativity, art lessons, creativity, art Composition of the qualification work: Introduction, 2 main chapters, 8 subsections, recommendations and conclusions. Work volume: 42 pages, 6 appendices, 25 sources of information.