Matemātiskas priekšstatu veidošanā 4-5 gadīgiem bērniem ar Montessori materiālu izmantošanu
Author
Formaņicka, Svetlana
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Romenkova, Valentīna
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darbs izstrādāts par tēmu “ Matemātikas priekšstatu veidošanā 4-5 gadīgiem bērniem ar Montessori materiālu izmantošanu”. Pētījuma aktualitāti noteica interese par Montesori idejām pedagogu vidū pieaug, un visur rodas pirmsskolas, kas tās īsteno praksē. Tomēr psiholoģijas un izglītības pētnieki, kā arī praktizējoši skolotāji bieži vien tikai virspusēji pārzina Montesori teoriju un metodiku un nav pietiekami informēti. Pētījuma mērķis izpētīt, ka M. Montesori materiāli palīdz veidot matemātisko priekšstatu pirmsskolas vecumā bērniem. Pētījums sastāv no 2 daļām – teorētiskās un empīriskas. Teorētiskajā daļā analizēti tādi jautājumi, kas ir matemātiskie priekšstati, kāda ir matemātiskais priekšstatu veidošanas pirmsskolas bērniem. Pētījuma tiek izcelta 4-5 gadu bērnu matemātisko priekšstatu veidošanas. Darba pētījumu daļā izmantotas empīriskās un analītiskās pētījumu metodes. Empīrisko datu iegūšanai tika izmantota novērošanas metode, izstrādāto vērtēšanas kritēriju aizpildīšana, iegūto rezultātu analīze. Saskaņā ar pētījuma mērķiem izvirzītā jautājuma apstiprināšanai vai noliegšanai tika izmantota novērošanas metode. Apkopojot pētījuma rezultātus paskatoties uz novērošanas datiem, visiem bērniem ir vērojamas progress, jaunas zināšanas un priekšstats matemātikas zināšanas. Atslēgas vārdi: matemātisko priekšstatu veidošanas, matemātiskie priekšstati, matemātiskie jēdzieni, Montesori, pirmsskolas vecuma bērni. Kvalifikācijas darba apjoms: 40 lappuses, 14 attēli, 6 tabulas, 28 informācijas avoti. The qualification thesis was developed on the topic "Mathematical concepts formation for 4-5-year-old children with the use of Montessori materials". The topicality of the research was determined by the growing interest in Montessori's ideas among educators, and preschools that put them into practice are emerging everywhere. However, researchers in psychology and education, as well as practicing teachers, are often only superficially familiar with Montessori's theory and methodology and not sufficiently informed. The aim of the study is to investigate that M. Montessori's materials help to form a mathematical concept in preschool children. The study consists of 2 parts - theoretical and empirical. The theoretical part analyzes such questions as mathematical concepts, what is the mathematical concept formation for preschool children. The study highlights the formation of mathematical concepts of 4-5 year old children. Empirical and analytical research methods are used in the research part of the work. The observation method was used for obtaining empirical data, filling in the developed evaluation criteria, and analyzing the obtained results. According to the objectives of the study, the observation method was used to confirm or deny the raised question. Summarizing the results of the study, looking at the observational data, all children can see progress, new knowledge, and an idea of mathematical knowledge. Key words: mathematical concepts, mathematical concepts, mathematical concepts, Montessori, preschool children. The scope of the qualification work: 40 pages, 14 images, 6 tables, 28 sources of information.