dc.contributor.advisor | Šelvaha, Lolita | |
dc.contributor.author | Kalēja, Irēna | |
dc.contributor.other | Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte | |
dc.date.accessioned | 2025-05-28T01:07:05Z | |
dc.date.available | 2025-05-28T01:07:05Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.other | 98920 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/68924 | |
dc.description.abstract | Bakalaura darba temats: Galda kultūras pašapkalpošanās prasmju attīstīšana un ieradumu veidošana pirmsskolas vecuma bērniem 3.posmā. Autore: Irēna Kalēja Mērķis: izzināt, analizēt un apkopot galda kultūras pašapkalpošanās prasmes attīstīšanas un ieradumu veidošanu pirmskolas vecuma bērniem 3.posmā. Īss pētījuma saturs: Ir svarīgi jau no agras bērnības bērniem dod maksimāli daudz dzīvei nepieciešamās zināšanas, it sevišķi tās, kas primāri dzīvei ir nepieciešamas. Galda kultūra ir svarīga, jo tā mums iemāca gan kā uzvesties pie galda, gan kā to saklāt un novākt pirms un pēc ēdienreizes. Tāpat, pieklājīgi baudīt sarūpēto maltīti. Tieši tas ir tas, kas bērniem ir jāiemācās, lai veidotos stabili un pareizi ieradumi. Novērošanas sākotnējie rezultāti pierāda, ka bērniem galda kultūras kritēriju ievērošana un pielietošana ir liela problēma, viņi to nav apguvuši savās ģimenēs, tā ir atstāta apguvei mācību iestādē. Teorētiskā nodaļa sastāv no 23 lapām, savukārt empīriskā daļa sastāv no 24 lapām, secinājumiem un priekšlikumiem. Darbā izvietotas 4 tabulas un 37 attēli, ka arī 70 literatūras avoti un izveidoti 13 pielikumi. Kopējais apjoms ir 60 lappuses. Atslēgas vārdi: pirmsskolas vecuma bērni 3.posmā, pašapkalpošanās prasmes, ieradumu un iemaņu veidošana, galda kultūra. | |
dc.description.abstract | Subject of Bachelor's work: developing the self-service skills of Table Culture and building habits for preschoolers in Phase 3. Author: Irēna Kalēja Objective: to explore, analyse and collect the self-serving skills of table culture developing and building habits for pre-school children in Phase 3. Brief study content: It is important to give children the maximum amount of knowledge necessary for life from an early age, especially those that are primarily necessary for life. Table culture is important because it teaches us how to behave at the table, how to set and clean it, and how to eat so that it is polite and does not disturb others. That's what kids need to learn to build stable and correct habits. The initial results of the observation prove that observing and applying the criteria of table culture is a big problem for children, they haven't mastered it in their families, but it is left for training at the educational establishment. Theoretical part consists of 23 pages, while the Empirical part consists of 24 pages with also conclusions and propositions. The work contains 4 tables and 37 pictures, as well as 70 literature sources and 13 attachments. The total volume is 60 pages. Keywords: children of age stage 3, self-service skills, habit and skill building, table culture. | |
dc.language.iso | lav | |
dc.publisher | Latvijas Universitāte | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.subject | Izglītības zinātnes | |
dc.subject | Pirmsskolas vecuma bērni 3.posmā | |
dc.subject | Pašapkalpošanās prasmes | |
dc.subject | Ieradumu un iemaņu veidošana | |
dc.subject | Galda kultūra. | |
dc.title | Galda kultūras pašapkalpošanās prasmju attīstīšana un ieradumu veidošana pirmsskolas vecuma bērniem 3.posmā | |
dc.title.alternative | Developing the self-service skills of Table Culture and building habits for preschoolers in Phase 3. | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | |