Pirmsskolēna veselīga dzīvesveida paradumu veidošana pirmsskolā
Author
Skušķe, Diāna
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Buboviča, Jana
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
Darba autors: Diāna Skušķe Darba nosaukums: Pirmsskolēna veselīga dzīvesveida paradumu veidošana pirmsskolā Darba vadītājs: mag.paed. Jana Buboviča Pētījuma mērķis: teorētiski izzināt un praktiski izpētīt veselīga dzīvesveida paradumus pirmsskolas izglītības iestādē, kā arī noskaidrot veselīga dzīvesveida paradumus 5-6 gadus veciem bērniem. Teorētiskajā daļā apkopota literatūra par veselīgu un sabalansētu uzturu, fiziskajām aktivitātēm, higiēnu. Un izdarīti secinājumi par visu šo komponentu mijiedarbību. Empīriskajā daļā tika veikta bērnu ģimeņu anketēšana, kurā piedalījās viens ģimenes pārstāvis, lai noskaidrotu ģimenes ieradumus, kas autoram labāk palīdzētu saprast paradumus, kurus nepieciešams nostiprināt. Kā otra pētniecības metode tika izvēlēta intervija, kurā tika intervētas divas pirmsskolas skolotājas. Minētie aptaujas un intervijas dati tika apkopoti un analizēti, pēc kuriem autors varēja izstrādāt ieteikumus un divus metodiskos materiālus pirmsskolas izglītības skolotājiem. Secinājums: Tika gūtas atbildes uz pētniecisko jautājumu un hipotēze ir apstiprinājusies - pirmsskolas izglītības iestādēs rūpējas par veselīgu dzīvesveidu paradumu ieviešanu bērnu ikdienā. Kvalifikācijas darba saturs ietver: 57 lappuses, 14 attēlus, 57 literatūras avotus, 5 pielikumus. Atslēgas vārdi: veselīgs dzīvesveids, sabalansēts uzturs, fiziskās aktivitātes, higiēna, paradumu veidošana. The author: Diāna Skušķe Title: Formatation of healthy lifestyle habits for preschool children in preschool The study manager: mag.paed. Jana Buboviča Aim of study: To find out and study the habits of a healthy lifestyle in a preschool educational institution as well as to find out the habits of a healthy lifestyle for 5-6 old children. The theoretical part summarizes literature on healthy and balanced diet, physical activities, hygiene and conclusions are made about the interaction of these components. In the empirical part, family questionnaires were conducted, which includes one family representative, in order to find out the family's habits, so that the author can better understand the children's habits that need to be strengthened. Interviewing was chosen as the second research method, in which two pre-school teachers were interviewed. The aforementioned survey and interview data were collected and analyzed, after which the author was able to develop recommendations and two methodological materials for preschool teachers. Conclusion: Answers to the research question were obtained and the hypothesis has been confirmed - preschool educational institutions take care of introducing healthy lifestyle habits into children's everyday life. The content of the qualification paper includes: 57 pages, 14 pictures, 57 sources of literature, 5 annexes. Keywords: healthy lifestyle, balanced diet, physical activity, hygiene, habit forming.