Iekštelpu un āra mācību vides nozīme daudzpusīgā pirmsskolēna attīstībā
Author
Priede, Gita
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Liepiņa, Iveta
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
Pirmsskolas izglītība ir ļoti būtisks izglītības posms, jo sagatavo bērnu tālākajai izglītībai, tiek likts pamats bērna akadēmiskajām zināšanām, socializēšanās prasmēm, kā arī personības attīstībai. Lai sasniegtu šos mērķus ir nepieciešams nodrošināt bērniem atbilstošu mācību vidi. Tāpat ir iespējams mācības īstenot gan āra vidē, gan iekštelpās. Katrai no šīm vidēm ir savas priekšrocības un izaicinājumi, ar kuriem jāsaskaras strādājot šajās mācību vidēs, turklāt katrā no šīm vidēm ir izmantojams atšķirīgs mācību metožu klāsts. Autore darba gaitā analizēs, kā atšķiras šīs mācību vides un apmācības kārtība tajās, no teorētiskā un praktiskā viedokļa. Darbs sastāv no divām daļām. Pirmajā daļā tiek apskatīti pirmskolas vecuma bērnu attīstības un mācību vides teorētiskie aspekti, savukārt otrā daļa ir praktiskā daļa, kuras ietvaros tiek veikts un analizēts empīriskais pētījums – tiek veikta trīs pieredzes bagātu pirmskolas pedagogu intervijas. Preschool education is a crucial stage of education, as it prepares children for further learning, lays the foundation for academic knowledge, socialization skills, and personal development. To achieve these goals, it is necessary to provide children with an appropriate learning environment. Additionally, education can be conducted both in outdoor and indoor settings. Each of these environments has its advantages and challenges, which must be addressed while working in these learning settings. Moreover, each of these environments involves a different range of teaching methods. Throughout the course of the study, the author will analyze the distinctions between these learning environments and their instructional approaches from both theoretical and practical perspectives. The study consists of two parts. The first part examines the theoretical aspects of preschool children's development and learning environments, while the second part is the practical section, within which an empirical research is conducted and analyzed - involving interviews with three experienced preschool educators.