Skolēnu mobinga mazināšanas iespējas 6.klasē
Author
Erbe, Elisa
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Zīriņa, Tija
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
Darba autors: Elisa Erbe Darba tēma: Skolēnu mobinga mazināšanas iespējas 6. klasē Darba veids: Bakalaura darbs Studiju programma: Profesionālā bakalaura studiju programma “Sākumizglītības skolotājs” Darba vadītājs: Dr.psych.prof. Tija Zīriņa Darba apjoms: 51 lpp. Atslēgas vārdi: mobings, pedagogs, 6.klase, skolēni, attīstība. Pētījuma mērķis: teorētiski pētīt un praktiski pārbaudīt skolēnu mobinga mazināšanas iespējas 6. klasē. Pētījuma metodes: 1) Teorētiskā pētījuma metode – zinātniskās literatūras un informācijas avotu analīze. 2) Empīriskā pētījuma metode – skolēnu uzvedības novērošana, anketēšana 19 skolēniem, pedagoģiskā novērošana. Pētījuma bāze: x vidusskolas 6. klases 19 skolēni, klases audzinātāja un 11 mācību priekšmetu pedagogi Darba saturs: 3 nodaļas: 1. Pusaudžu vecuma attīstības likumsakarības 2. Mobinga jēdziens un tā raksturojums 3. Skolēnu mobinga mazināšanas iespēju empīriskā izpēte 6. klasē Darbā iekļauti 4 attēli, 6 tabulas, 39 izmantotās literatūras avoti, 4 pielikumi. Darba rezultāti: analizēta zinātniskā literatūra un novēroti 6. klases 19 skolēni, intervēta klases audzinātāja un anketēti skolēni un mācību priekšmetu pedagogi, izdarīti secinājumi un ieteikumi mobinga mazināšanai. Author of the paper: Elisa Erbe Theme of the paper: Possibilities of reducing mobbing in the 6th grade Type of the paper: Bachelor's thesis Study programme: Professional bachelor's study program "Elementary education teacher" Consultant of the paper: Dr.psych.prof. Tija Zīriņa Volume of the paper: 51 pages. Key words: mobbing, teacher, 6th grade, students, development. Aim of the research: to theoretically study and practically check the possibilities of reducing mobbing of students in the 6th grade. Methods of research: 1) Theoretical research method – analysis of scientific literature and information sources. 2) Empirical research method – observation of student behavior, questionnaires for 19 students, pedagogical observation. Research basis: x 19 students of the 6th grade of secondary school, the class teacher and 11 subject teachers Content of the paper: 3 chapters: 1. Regularities of adolescent development 2. The concept of mobbing and its characteristics 3. Empirical research of the possibilities of reducing student mobbing in the 6th grade The work includes 4 pictures, 6 tables, 39 sources of literature, 4 attachments. The results: scientific literature was analyzed and 19 students of the 6th grade were observed, the class teacher was interviewed and students and subject teachers were surveyed, conclusions and recommendations for reducing mobbing were made.