Show simple item record

dc.contributor.advisorRomenkova, Valentīna
dc.contributor.authorOlante, Benita
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
dc.date.accessioned2025-05-28T01:07:06Z
dc.date.available2025-05-28T01:07:06Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.other98935
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/68930
dc.description.abstractKvalifikācijas darba tēma ir “Runas attīstības paņēmieni pirmsskolas vecuma bērniem” . Pētījuma mērķis ir izprast bērnu runas attīstības pedagoģisko specifiku, kā arī to praktisko pielietojumu. Darba ietvaros autore sākotnēji veica teorētisko izpēti par to, kā izpaužas runas un valodas būtība, kas ir raksturīgākais pirmsskolas vecuma bērnu runas attīstībai, kas ir jāņem vērā veicot pedagoģisko darbu – pirmsskolas vecuma bērnu runas attīstības veikšanu. Tālāk jau, pamatojoties uz teorētiskās daļas atziņām, kā arī pētījuma veikšanas metodoloģiju, autore veica praktisko pētījumu. Pētījuma, jeb empīriskās daļas ietvaros tika praktiski pārbaudītas teorētiskās atziņas, veicot trīs savstarpēji saistītus praktiskos pētījumus - pedagoģisku novērojumu, pārrunas ar vecākiem un pārrunas ar bērniem, kā arī autore veica darbu ar bērniem, īstenojot iepriekšizplānotas nodarbības, kas vērstas uz bērnu runas attīstības veicināšanu, pēc tam tika veikta atkārtota runas attīstības pārbaude, pēc kuras tika konstatēts, ka bērnu vārdnīca ir paplašinājusies, kā arī attīstījusies to prasme attēlot stāstīto, attiecīgi autore secina, ka, lai pilnvērtīgi veicinātu bērnu runas attīstību ir nepieciešams ar tiem regulāri strādāt, izmantot gan ilustrāciju gan stāstu metodes, kā arī censties ieinteresēt bērnus šajā mācību procesā. Atslēgas vārdi: runas attīstība, valoda, pedagoģija, pirmsskolas vecuma bērni. Kvalifikācijas darba apjoms: 43 lpp, 7 tabulas, 2 pielikumi un 34 literatūras avoti.
dc.description.abstractThe topic of the qualification work is speech development techniques for preschool-age children. Within the scope of the work, the author initially conducted a theoretical investigation into how the essence of speech and language manifests itself, what is most characteristic for the speech development of preschool-age children, and what should be considered when conducting pedagogical work - the implementation of speech development for preschool-age children. Furthermore, based on the findings of the theoretical part and the research on the methodology of conducting the study, the author carried out a practical research. In the empirical part of the study, the theoretical findings were practically tested by conducting three interrelated practical studies - pedagogical observation, discussions with parents and children, and work with children, implementing previously planned lessons aimed at promoting children's speech development. Subsequently, a repeated speech development check was conducted, after which it was noted that the children's vocabulary had expanded and their ability to depict the narrated had developed. Consequently, the author concludes that to fully promote children's speech development, it is necessary to work with them regularly, using both illustration and story methods, and to strive to engage children in this learning process. Keywords: speech development, language, pedagogy, preschool-age children The scope of the qualification work: 43 pages, 7 tables, 4 appendices and 34 literature sources.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectIzglītības zinātnes
dc.subjectRunas attīstība
dc.subjectValoda
dc.subjectPedagoģija
dc.subjectpirmsskolas vecuma bērni
dc.titleRunas attīstības paņēmieni pirmsskolas vecuma bērniem
dc.title.alternativeMethods of speech development for preschool children
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record