5 - 6 gadus vecu bērnu sadarbības prasmju pilnveidošana celtniecības rotaļās
Author
Lauga, Anda
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Jofe-Bordjakovska, Alina
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba temats: 5 - 6 gadus vecu bērnu sadarbības prasmju pilnveidošana celtniecības rotaļās. Pētījuma mērķis: teorētiski izzināt un praktiski pētīt 5 - 6 gadus vecu bērnu sadarbības prasmju pilnveidošanu celtniecības rotaļās. Darbs sastāv no divām daļām – teorētiskās un empīriskās. Darba teorijas daļā tiek pētīta un analizēta pedagoģijas un psiholoģijas zinātniskā literatūra par sadarbības prasmēm, sniegts sadarbības prasmju raksturojums 5 – 6 gadu vecumposmā, kā ari aplūkota 5 – 6 gadus vecu bērnu sadarbības prasmju pilnveidošana celtniecības rotaļās. Darba empīriskajā daļā veikta 5 – 6 gadus vecu bērnu (pirmsskolas vecuma) empīriskā novērošana ar mērķi novērtēt viņu sadarbības prasmes, pētītas minēto prasmju attīstības iespējas celtniecības rotaļās, kā arī veikta pētījuma gaitā iegūto datu apstrāde un analīze. Iegūtie pētījuma rezultāti, liecina par būtisku sadarbības prasmju pilnveidošanu, organizējot aktivitātes celtniecības rotaļās. Atslēgas vārdi: sadarbības prasmes, celtniecības rotaļas, sadarbības prasmes 5 – 6 gadu vecumposmā, rotaļa. Kvalifikācijas darba apjoms: 47 lapas, 10 attēli, 3 tabulas, 43 bibliogrāfiskās vienības. The subject of qualification work: "Improving cooperation skills of 5-6-year-old children in construction play/games" The purpose of research: To theoretically find out and practically study the improvement of cooperation skills of 5 – 6-year-old children in construction play/games. The research consists of two parts - theoretical and empirical. In the theoretical part of the study, the scientific literature of pedagogy and psychology on cooperation skills is studied and analyzed, the characteristics of cooperation skills in the 5 – 6-year-old stage are presented, and the improvement of cooperation skills of 5 – 6-year-old children in construction play/games is also discussed. In the empirical part of the study, empirical observation of 5 – 6-year-old children (preschool age) was carried out with the aim of assessing their cooperation skills, the possibilities of development of the mentioned skills in construction play/games were studied, as well as processing and analysis of the data obtained during the research was carried out. The obtained results of the study indicate a significant improvement of cooperation skills when organizing activities in construction play/games. Keywords: Cooperation skills, construction games, cooperation skills at the age of 5-6 years, games. Extent of qualification work: 47 pages, 10 images, 3 tables, 43 bibliography units.