Dizaina domāšanas veicināšana darbā ar otrreiz lietojamiem materiāliem tērpu dizainā 5-6 gadīgiem bērniem
Author
Priščepova, Ieva
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Urdziņa-Deruma, Māra
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba “Dizaina domāšanas veicināšana darbā ar otrreiz lietojamiem materiāliem tērpu dizainā 5-6 gadīgiem bērniem” mērķis ir teorētiski izpētīt un empīriski pamatot 5-6 gadīgu bērnu dizaina domāšanas veicināšanas iespējas darbā ar otrreiz lietojamiem materiāliem tērpu dizainā. Bakalaura darba rakstīšanas laikā tiek risināti trīs uzdevumi: analizēta psiholoģiski pedagoģiskā literatūra par dizaina domāšanas procesiem, metodēm, kā arī dizaina domāšanas veicināšanas iespējām 5-6 gadīgiem bērniem; veikts empīriskais pētījumums un izvērtēta 5-6 gadīgu bērnu dizaina domāšana darbā ar otrreiz lietojamiem materiāliem tērpu dizainā; apkopoti pētījumā iegūtie rezultāti, kā arī izdarīti un formulēti secinājumi par pētījumā iegūto informāciju. Darba teorētiskajā daļā veikts dizaina domāšanas raksturojums, kā arī aprakstītas dizaina domāšanas veicināšanas iespējas. Teorētiskajā daļā ir izpētīts gan dizaina domāšanas procesus un metodes, gan arī dizaina domāšanas veicināšanas iespējas 5-6 gadīgiem bērniem. Tālāk norit darbs ar otrreiz lietojamiem materiāliem – tērpu dizaina radīšana aplicējot siluetus ar otrreiz lietojamiem materiāliem, kā arī telpisku tērpu dizaina radīšana. Bakalaura darba empīriskajā daļā tiek aprakstīta pētījuma veikšana, veikts pētāmās grupas raksturojums, aprakstīta grupas praktiskā darbība, kā arī pētījuma rezultātu analīze. Darbs sastāv no 51 lpp., 14 attēliem, 35 literatūras avotiem, 7 pielikumiem. Atslēgvārdi: dizaina domāšana, otrreiz lietojamie materiāli, tērpu dizains, 5-6 gadīgi bērni. The aim of the bachelor thesis “Promoting design thinking with second-hand materials in costume designs for 5-6-year-old children.” is to theoretically study and empirically substantiate the possibilities of promoting design thinking in 5-6-year-old children when working with reusable materials in custom designing. During the writing of the bachelor's thesis, three tasks are addressed: the analysis of psychological-pedagogical literature on design thinking processes and methods, as well as the possibilities of promoting design thinking for 5-6-year-old children; an empirical study was conducted and the design thinking of 5-6-year-old children was evaluated when working with reusable materials in custom designing. The obtained results in the study are summarized, as well as conclusions are made and formulated about the information obtained in the study. In the theoretical part of the work, a description of design thinking is finalized, along with the possibilities of promoting design thinking are described. In the theoretical part, there was an opportunity to study the processes and methods of design thinking, in conjunction with the possibilities of promoting design thinking for 5–6-year-old children. A practical work with reusable materials was conducted by creating a design of clothes while applying silhouettes with reusable materials, including the creation of design of spatial clothes. The empirical part of the bachelor's thesis describes the conduct of the research, characteristics of the research group, as well as the practical activity of the group. Additionally, an analysis of the researched results was finalized. The work consists of 51 pages, 14 images, 35 literature sources, 7 attachments. Keywords: design thinking, reusable materials, costume design, 5–6-year-old children.