Āra rotaļas un dabas materiālu ietekme uz bērna intelektuālo spēju attīstību agrīnajā vecumā
Author
Blīgzna, Juta
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Liepiņa, Iveta
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
Darba autore – Juta Blīgzna teorētiski analizē un pēta āra rotaļu un dabas materiālu ietekmi uz bērnu intelektuālo spēju attīstību agrīnajā vecumā. Pētījumā pierādījās, ka āra rotaļas un dabas materiāli veicina valodas attīstību un ietekmē bērnu intelektuālo spēju attīstību agrīnajā vecumā. Kvalifikācijas darba autore: Juta Blīgzna Zinātniskā darba vadītāja: Mg. Paed. Iveta Liepiņa Kvalifikācijas darba apjoms: 42 lpp., 8 tabulas, 4 attēli, 9 pielikumi, 21 izmantoti literatūras avoti. Pētījuma mērķis: Izpētīt kāda ir agrīnā vecuma (1,5 – 3 gadi) bērnu āra rotaļu un dabas materiālu ietekme uz bērnu intelektuālo spēju attīstību. Pētījuma jautājums: Kā, izmantojot dabas materiālus āra rotaļās, veidojas bērnu intelektuālā attīstība agrīnajā vecumā? Darbs sastāv no 2 nodaļām, kur 1. nodaļu veido 3 apakšnodaļas, savukārt 2. nodaļu 9 apakšnodaļas. Darba autore pēc empīriskā novērojuma var secināt, ka āra rotaļām un dabas materiāliem ir liela ietekme uz bērnu intelektuālo attīstību un valodas attīstību agrīnajā vecumposmā (1,5 – 3 gadi). Kvalifikācijas darba metodes ir literatūras avotu analīze, bērnu novērošana, pedagoģiskā izmēģinājuma darbība. Author of the thesis – Juta Blīgzna theoretically analyzes and investigates the impact of outdoor play and natural materials on the intellectual development of children in early childhood. The study demonstrates that outdoor play and natural materials contribute to language development and influence the intellectual development of children in early childhood. Author of the thesis: Juta Blīgzna Scientific supervisor: Mg. Paed. Iveta Liepiņa Scope of the thesis: 42 pages, 8 tables, 4 images, 9 appendices, 21 literature sources used. Objective of the study: To explore the impact of outdoor play and natural materials on the intellectual development of children in early age (1.5 – 3 years). Research question: How does the use of natural materials in outdoor play contribute to the intellectual development of children in early childhood? The thesis consists of 2 chapters, where the first chapter comprises 3 subchapters, while the second chapter has 9 subchapters. Based on empirical observations, the author concludes that outdoor play and natural materials have a significant impact on the intellectual and language development of children in the early developmental stage (1.5 – 3 years). Methods of the thesis include the analysis of literature sources, observation of children, and pedagogical experimental activities.