Kopveseluma pieeja āra nodarbībās un ietekme uz 5-7 gadus vecu bērnu attīstību
Author
Dambrāne, Linda Sintija
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Liepiņa, Iveta
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
Darba nosaukums: ,,Kopveseluma pieeja āra nodarbībās un ietekme uz 5-7 gadus vecu bērnu attīstību’’ Darba autors: Linda Sintija Dambrāne Darba vadītājs: Mg.paed. Iveta Liepiņa Pētījuma mērķis: teorētiski un praktiski izpētīt, kā kopveseluma pieeja āra nodarbībās ietekmē 5– 7 gadus vecu bērnu attīstību Pētījuma uzdevumi : 1. Analizēt pedagoģijas un psiholoģijas zinātnieku atziņas par kopveseluma pieeju; 2. Raksturot kopveseluma pieejas būtība 5-7 gadus vecu bērnu attīstības kontekstā; 3. Raksturot 5-7 gadus vecu bērnu attīstības likumsakarības. 4. Analizēt empīriskajā pētījumā iegūtos datus. Darbs sastāv no divām daļām: teorētiskās un empīriskās daļas. Teorētiskā daļā tika sniegts kopveseluma pieejas skaidrojums, raksturota kopveseluma pieejas būtība 5- 7 gadus vecu bērnu attīstības kontekstā ņemot vērā pedagoģijas un zinātnieku atziņas. Empīriska daļā tika veikta bērnu novērošana balstoties uz izvirzītajiem kritērijiem fiziskajā, intelektuālajā, sociāli emocionālajā, mākslinieciskajā un estētiskajā attīstībā, pēc iegūtajiem rezultātiem pētījuma sākumā, tika izplānotas 5 integrētās rotaļnodarbības, izvirzot sasniedzamos rezultātus no Skolas2030 6 mācību jomās. Pēc novadītajām rotaļnodarbībām, veikta atkārtota novērtēšana, iegūtu datu analīze. Pētījumā apstiprinājās, ka mērķtiecīgi organizētās āra integrētas rotaļnodarbībās, nodrošinot materiālus, laiku, brīvību, atbalstu tika veicināta 5-7 gadus vecu bērnu attīstība. Kvalifikācijas darba apjoms: kvalifikācijas darbs sastāv no 3 nodaļām, 53 lpp, 12 attēli, 2 tabulas, 2 pielikumi, 30 literatūras avoti. Atslēgas vārdi: kopveseluma pieeja, āra nodarbības, attīstība Qualification work: ,,A holistic approach in outdoot lessons and its impact on the development of 5-7 year old children” Author of the work: Linda Sintija Dambrāne Supervisor of the work: Mg.paed. Iveta Liepiņa The purpose of the research: to theorectically and practically investigate how a holistic approach in outdoor lessons affects the development of 5-7 year-old children. Research tasks: 1. Analyze the knowledge of pedagogy and psychology scientists about the holistic approach 2. Describing the essence of the holistic approach in the context of the development of 5-7-year-old children 3. Describing the regularities of development of 5-7-year-old children 4. Analyze the data obtained in the empirical study The work consists of two parts: theoretical and empirical part. In the theoretical part, an explanation of the overall approach was given, the essence of the overall approach was described in the context of the development of 5-7-year-old children, taking into account the knowledge of pedagogy and scientists. In the empirical part, observation of children was carried out based on the set criteria in physical, intellectual, social-emotional, artistic and aesthetic development, according to the results obtained at the beginning of the study, 5 integrated play lessons were planned, setting the achievable results from Skolas2030 in 6 learning areas. After the conducted play lessons, re-evaluation was carried out, analysis of the obtained data. The research confirmed that the development of 5-7 year-old children was promoted in purposefully organized outdoor integrated play lessons by providing materials, time, freedom, and support. Volume of the qualification paper: the qualification work consists of 3 chapters, 12 pictures, 2 tables, 2 appendices, 30 literature sources. Key words: holistic approach, outdoor lessons, development