Mācību vides iekārtojums sociālo prasmju attīstībai bērniem pirmsskolas izglītības pirmajā posmā
Author
Svilāne, Dace
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Miķelsone, Ilze
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba nosaukums “Mācību vides iekārtojums sociālo prasmju attīstībai bērniem pirmsskolas izglītības pirmajā posmā”. Darba mērķis – izzināt mācību vides iekārtojuma specifiku bērnu sociālo prasmju attīstībai pirmsskolas izglītības pirmā posma bērniem. Kvalifikācijas darbs sastāv no divām daļām. Teorētiskajā daļā aplūkots un pētīts pirmsskolas izglītības pirmā posma bērnu raksturojums. Raksturota mācību vides ietekme un pieaugušo līdzdalība bērnu sociālo prasmju attīstībā pirmsskolas izglītības pirmajā posmā, balstoties uz S. Deivisas (2020), Ē. Kalvāna (2018), T. Seldina (2020), G. Svences (1999), R. Fišera (2005), M. Montesori (2019), D. Demiteres (2020) un citu autoru atziņām. Kvalifikācijas darba empīriskajā daļā tika veikta bērnu sociālo prasmju novērtēšana, veikta pedagoģiskā izmēģinājuma darbība, iekārtojot mācību centrus mācību vidē un papildinot tos ar dažādām darbībām, kuras veicina sociālo prasmju attīstību pirmsskolas izglītības pirmā posma bērniem. Tika veikts atkārtots bērnu sociālo prasmju novērtējums pētījuma beigās. Pētījuma rezultātā tika rasta atbilde uz pētījumā uzdoto jautājumu – kā mācību vides iekārtojums veicina sociālo prasmju attīstību pirmsskolas izglītības pirmā posma bērniem? Kvalifikācija darbs sastāv no ievada, trīs nodaļām un sešām apakšnodaļām. Kvalifikācijas darbā ietverti septiņi attēli, septiņas tabulas, izmantoti divdesmit četri literatūras avoti un izdarīti secinājumi. Darba apjoms trīsdesmit septiņas lapas puses. The title of the qualification work "Arrangement of the learning environment for the development of social skills for children in the first stage of preschool education". The aim of the work: to find out the specifics of the arrangement of the learning environment for the development of children's social skills in the children of the first stage of preschool education. The qualification work consists of two parts. The theoretical part examines and studies the characteristics of children in the first stage of preschool education. Characterized the influence of the learning environment and the participation of adults in the development of children's social skills in the first stage of preschool education, based on S. Davisas (2020), Ē. Kalvānas (2018), T. Seldin (2020), G. Svences (1999), R. Fischer (2005), M. Montessori (2019), D. Demitera (2020) and other authors' insights. In the empirical part of the qualification work, the assessment of children's social skills was carried out, a pedagogical pilot activity was carried out, setting up learning centers in the learning environment and supplementing them with various activities that promote the development of social skills for children of the first stage of preschool education. Children's social skills were reassessed at the end of the study. As a result of the study, an answer was found to the question posed in the study - how does the arrangement of the learning environment contribute to the development of the social skills for children in the first stage of preschool education? The qualification work consists of an introduction, three chapters and six subsections. The qualification work contains seven pictures, seven tables, twenty-four literary sources are used and conclusions are drawn. The volume of the work is thirty-seven pages.