5 - 6 gadus vecu bērnu identitātes veicināšana, gadskārtu svētku iepazīšanas procesā
Author
Šapale, Rudīte
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Kriščune, Jolanta
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
Darba autore: Rudīte Šapale, Kvalifikācijas darba temats: “5 - 6 gadus vecu bērnu identitātes veicināšana, gadskārtu svētku iepazīšanas procesā”, Pētījuma mērķis: pētīt latviešu tautas gadskārtu svētkus un to veicināšanas iespējas pirmsskolā 5 - 6 gadus veciem bērniem, Pētījuma darba vadītāja: Mg. paed. Jolanta Kriščune. Darba apjoms: 44 lapas, 10 attēli, 1 anketa, 4 pielikumi. Izmantotā literatūra: 21 izmantotās literatūras un informācijas avoti (no tiem 3 svešvalodā), Pētījuma teorētiskā daļa balstās uz gadskārtu svētku raksturojumu un latviskās identitātes veicināšanu caur latviešu gadskārtu svētku svinēšanu pirmsskolā. Teorētiskajā daļā analizēti tādi jautājumi, kā latviešu gadskārtu svētki, latviskā identitāte, 5-6 gadus vecu bērnu vecumposma īpatnības, to sekmēšana pirmsskolas pedagoģiskajā procesā. Gadskārtu svētku, iepazīšana, svētku svinēšana ir būtiska latviskās identitātes veicināšanai. Jo gadskārtu svētki, saistās, ar tradīcijām, ticējumiem, svētku daudzveidību. Svētku iepazīšanas procesā, nozīmīgs ir pirmsskolas skolotājs. Empīriskajā daļā tiek apskatīta, gadskārtu svētku svinēšana pirmsskolā. Bērniem svētki paliek atmiņā, ja tie tiek svinēti, kas pierādījās, empīriskajā daļā. Arī vecāki, gadskārtu svētkus uzskata par nozīmīgiem, lai veicinātu latvisko identitāti. Author of the work: Rudīte Šapale, Subject of the qualification work: "Identity promotion of 5 - 6 year old children, in the process of getting to know the annual holidays", Research purpose: to study the annual holidays of the Latvian people and the possibilities of their promotion in preschool for 5 - 6 year old children, Research leader: Mr. fed up Jolanta Krisčune. Work volume: 44 pages, 10 images, 1 questionnaire, 4 attachments. Used literature: 21 sources of used literature and information (3 of them in a foreign language), the theoretical part of the study is based on the characteristics of annual holidays and the promotion of Latvian identity through the celebration of Latvian annual holidays in preschool. The theoretical part analyzes issues such as Latvian annual holidays, Latvian identity, peculiarities of the age stage of 5-6-year-old children, their promotion in the preschool pedagogical process. Getting to know and celebrating annual holidays is essential for the promotion of Latvian identity. Because annual holidays are connected with traditions, beliefs, the diversity of holidays. In the process of getting to know the holiday, the preschool teacher is important. The empirical part examines the celebration of annual holidays in preschool. Children remember holidays if they are celebrated, which was proven in the empirical part. Parents also consider annual holidays to be important in order to promote Latvian identity.