Grupu darbi trešās klases skolēnu sadarbības attīstībai dizaina un tehnoloģiju stundās
Author
Amoliņa-Ābelīte, Ritma
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Miķelsone, Ilze
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darbs : grupu darbi trešās klases skolēnu sadarbības attīstībai dizaina un tehnoloģiju stundās. Darba autore: Latvijas Universitātes Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultātes, Cēsu filiāles studente Ritma Amoliņa-Ābelīte. Darba vadītāja: Latvijas Universitātes profesore - dr. Paed. Ilze Miķelsone. Pētījuma mērķis: izpētīt grupu darbus trešās klases skolēnu sadarbības attīstībai dizaina un tehnoloģiju stundās. Darba teorētiskajā daļā skatīta sadarbības prasmju nozīme trešās klases skolēnu vidū, kā arī trešās klases skolēnu raksturojums, temata ietvaros. Tika izpētīta zinātniskā literatūra par sadarbības prasmēm, to apguves paņēmieniem. Empīriskajā daļā tika veikta praktiskā izpēte kā ar grupu darbu un projektu metodi sekmēt sadarbības prasmes. Aprakstītas metodes grupu darbu organizēšanā, veidoti skolēnu izvērtējumi. Tika izvērtēts bērnu sadarbības prasmju līmenis 2023. gada septembrī un 2023. gada decembrī. Darba struktūra: darbs sastāv no ievada, anotācijas latviešu un angļu valodā, divām nodaļām, piecām apakšnodaļām, secinājumiem, ieteikumiem un sešiem pielikumiem. Darbā ir 36 attēli un 17 tabulas. Kopējais darba apjoms – 80 lappuses. Bachelor’s paper title: Group Work in Design and Technologies Lessons Developing Collaboration Between Third-Year Students. Paper author: Ritma Amoliņa-Ābelīte, student at the University of Latvia branch in Cēsis, Faculty of Education, Psychology and Art. Paper supervisor: Doctor of Pedagogy Ilze Miķelsone, Professor at the University of Latvia. Paper goal: to research outcomes of a group work in design and technologies lessons thus seeking ways to facilitate collaboration between third-year students. The theoretical part of the paper gives insight into the importance of cooperation skills and age-specific student characteristics from the paper topic perspective. In this part, the author has also summarised scientific literature on cooperation skills as well as the most suitable methods to learn these skills. The empirical part covers a practical study of how cooperation skills may be developed or improved by a group work and project method. It also describes methods used to organise group work and evaluates cooperation skills of each individual student. The skills were evaluated twice – in September and December 2023 – and the results acquired are compared. Paper contents: introduction, abstract in Latvian and English, two main parts with five sections in each, conclusions, suggestions, and five annexes. It also contains 36 images and 17 tables. The total paper volume is 80 pages.