Pētnieciskās prasmes pilnveide, iekļaujot brīvdabas pedagoģijas principus dabaszinībās 3. klasē
Author
Krūmiņa, Ulla
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Kalniņa, Daiga
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darbu “Pētnieciskās prasmes pilnveide, iekļaujot brīvdabas pedagoģijas principus dabaszinībās 3. klasē” autore Ulla Krūmiņa veica ar mērķi izpētīt pētnieciskās prasmes attīstību sākumskolas vecuma bērniem un brīvdabas pedagoģijas pamatidejas, lai izstrādātu un aprobētu metodiku pētnieciskās prasmes pilnveidei āra nodarbībās dabaszinībās. Darbs sastāv no trim nodaļām ar apakšnodaļām un secinājumiem. Pirmajā nodaļā raksturots pētnieciskais process sākumskolā un pētnieciskās prasmes attīstīšanas iespējas dabaszinību stundās. Otrajā nodaļā analizēta brīvdabas pedagoģijas būtība un āra nodarbību iekļaušanas aspekti dabaszinību mācību saturā sākumskolā. Savukārt trešajā nodaļā sniegta autores izstrādātā metodika pētnieciskās prasmes pilnveidei āra nodarbībās 3. klasē, kā arī aprobācijas analīze. Veicot skolēnu novērošanu pirms un pedagoģiskās izmēģinājumdarbības laikā, tika secināts, ka āra nodarbību organizēšana galvenokārt sekmē skolēnu ieinteresētību pētnieciskajā darbībā un izpratni par pētījuma būtību, gūstot praktisku pieredzi. Darbā ir 55 lapaspuses (bez pielikumiem), 21 attēls un 4 tabulas, izmantoti 52 informācijas avoti, pievienoti 6 pielikumi. The author Ulla Krūmiņa carried out the bachelor`s thesis “Improvement of research skills, including principles of outdoor education in natural sciences in the 3rd grade” with the aim of studying the development of research skills for children of primary school age and basic ideas of outdoor pedagogy, in order to develop and test a methodology for improvement of research skills in outdoor classes in natural sciences. The work consists of three chapters with sub-chapters and conclusions. The first chapter describes the research process in primary school and the possibilities of developing research skills in natural science lessons. The second chapter analyzes the nature of outdoor learning and the aspects of including outdoor lessons in the content of science teaching at primary school. On the other hand, the third chapter provides the methodology developed by the author for improvement of research skills in outdoor classes in the 3rd grade, as well a analysis of approbation. By observing of pupils before and during the pedagogical trial, it was concluded that the organization of outdoor classes primarily promotes students` interest in research activities and understanding of the essence of research through practical experience. The work includes 55 pages (without appendices), 21 images and 4 tables, 52 sources of information are used, 6 appendices are added.