Latviešu skatuviskā tautas deja kā pirmsskolēna (5-6 gadi) sociālās un fiziskās attīstības veicinātāja
Author
Atare, Ieva
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Klempere-Sipjagina, Agita
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
Darba nosaukums: Latviešu skatuviskā tautas deja kā pirmsskolēna (5-6 gadi) sociālās un fiziskās attīstības veicinātāja Darba autore: Ieva Atare Darba vadītāja: Agita Klempere-Sipjagina Bakalaura darba mērķis: Teorētiski un praktiski izzināt latviešu skatuviskās tautas dejas iespējas sekmēt/pilnveidot pirmsskolēna sociālo un fizisko prasmju attīstību Teorētiskajā daļā autore ir apkopojusi informāciju par latviešu skatuvisko tautas deju, tās vēsturi un veidošanos. Tiek apskatīta pirmsskolas vecuma bērnu sociālā un fiziskā attīstība, tās veicinošie faktori, kā arī latviešu skatuviskās tautas dejas ietekme uz pirmsskolas vecuma bērnu sociālo un fizisko attīstību. Praktiskajā daļā ar pedagoģiskās novērošanas un pedagoģiskās darbības metodēm tiek apzināta latviešu skatuviskās tautas dejas spēja sekmēt pirmsskolēnu sociālās un fiziskās prasmes. Empīriskajā pētījumā tiek pierādīts, ka latviešu skatuviskā tautas deja ir lielisks veids, kā veicināt pirmsskolēna fizisko un sociālo attīstību. Dejas attīsta bērna motorās un sociālās prasmes, pašizpausmi, kā arī palīdz saglabāt un iepazīt latviešu kultūras tradīcijas un mantojumu. Latviešu skatuviskā tautas deja ir nozīmīgs elements pirmsskolas vecuma bērnu attīstībā, jo tā veicina bērna vispusīgu attīstību. Atslēgas vārdi: latviešu skatuviskā tautas deja, sociālā attīstība, fiziskā attīstība, pirmsskolēns Darba apjoms: ievads, 5 nodaļas, 6 apakšnodaļas, secinājumi, literatūras avotu saraksts ar 23 vienībām. Darbā izvietotas 6 tabulas un 16 attēli, kā arī 3 pielikumi. Title of the work: Latvian folk dance as a promoter of preschooler’s (5-6 year old) social and physical development Author of the work: Ieva Atare Supervisor: Agita Klempere-Sipjagina The title of the Bachelor’s thesis: Latvian stage folk dancing as social and physical development promoter for preschoolers (5-6 years) The aim of the research: To analyze theoretically and practically the impact of the Latvian stage folk dancing on the physical and social development of preschoolers The theoretical framework consists of information about Latvian stage folk dancing, its history, origin and development. The author analyzes preschoolers social and physical development, the factors that encourage it as well as impact of the Latvian stage folk dancing on preschooler’s social and physical development. The practical part consists of showing that Latvian stage folk dancing has an impact on preschooler's physical and social development using pedagogical observing and pedogogical activity methods. Empirical study proves that Latvian stage folk dancing is a great way to develop preschooler's physical and social development. Dances develop children's motorical and social skills, self-expression and it helps to learn and maintain Latvian cultural traditions and heritage. Latvian stage folk dances are important element for development of preschoolers because it promotes comprehensive growth. Key words: Latvian stage folk dancing, social development, physical development, preschooler The volume of the bachelor’s thesis: Introduction, 5 chapters, 6 subdivisions, conclusions, a literature review with 23 objects. The thesis contains 6 tables, 16 pictures and 3 appendices.