Vidējā pirmsskolas vecuma bērnu pareiza satvēriena pilnveide vizuālajā mākslā
Author
Lūrina-Jūlmane, Evita
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Randoha, Antra
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
Evitas Lūrinas – Jūlmanes bakalaura darba tēma ir „Vidējā pirmsskolas vecuma bērnu pareiza satvēriena pilnveide vizuālajā mākslā”. Darba autore izvēlējās šo tēmu, jo uzskata, ka ir svarīgi tieši šajā vecumā pievērst uzmanību pareizam satvērienam, jo tas sakrīt ar rokas sīkās motorikas intensīvās attīstības laiku. Pēc autores domām, vizuālā māksla ir efektīvs līdzeklis pareiza satvēriena pilnveidē, jo tad attīstība notiek nepiespiestā veidā emocionāli pozitīvā gaisotnē. Bakalaura darba teorētiskajā daļā tiek analizēti nepareiza satvēriena veidošanās nosacījumi un tā pilnveides iespējas vizuālajā mākslā. Praktiskā pētījuma laikā tika veikta pedagoģiskā procesa novērošana, lai atklātu vizuālās mākslas paņēmienus, kas ietekmē pareiza satvēriena pilnveidi un noteiktu veicinošos faktorus sekmīgai satvēriena pilnveidei. Balstoties uz pētījumu, darba autore piedāvā bērniem vairākus vizuālās mākslas paņēmienus un analizē, kā skolotāja darba rīka satvēriena paraugs ietekmē vai neietekmē bērna satvērienu. Pētījuma ietvaros ir izstrādāti ieteikumi vecākiem un pedagogiem pareiza satvēriena pilnveidei vizuālajā mākslā. Darba apjomu veido: Lappušu skaits – 50. Attēlu skaits – 26. Tabulu skaits – 4.Pielikumu skaits –5. Literatūras avotu skaits – 35. Atslēgas vārdi – vizuālā māksla, pareizs satvēriens, 3-5 gadi, pilnveide, vērošana. The theme of the bachelour paper of Evita Lurina–Jūlmane is Improving the correct grip of middle preschool children in visual arts. The author of the paper has chosen this theme because she considers it very important for middle preschool children to pay attention to the correct grip as it coincides with the time of child’s hands fine motor skills intensive development. According to the author visual art is an effective mean for the development of a correct grip, because it proceeds in natural way in emotionally positive atmosphere. In the theoretical part the formation conditions of incorrect grip and the possibility of its improvement in visual arts are analysed. During the practical research the observation of the pedagogical process has been performed in order to reveal the visual arts methods affecting the improvement of a pencil grip and detect contributing factors for successful improvement. On the bases of research the author offers children several visual arts techniques and analyses how the role–model of the teacher’s grip affects or doesn’t affect the grip of children. Within the scope of the study the suggestions for parents and teachers to improve the pencil grip in visual arts have been elaborated. The scope of paper consists of: Number of pages – 50, number of pictures – 26, number of tables 4, number of appendixes – 5, literature sources – 35, keywords: visual arts, correct pencil grip, age: 3-5 years, improvement, observation.