• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Bērna un pieaugušā saskarsmes iemaņu veicināšanas paņēmieni

Thumbnail
View/Open
299-99014-Usacka-Pugacevska_Anete_au07045.pdf (860.7Kb)
Author
Ušacka-Pugačevska, Anete
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Romenkova, Valentīna
Date
2024
Metadata
Show full item record
Abstract
Kvalifikācijas darbs izstrādāts par tēmu “Bērna un pieaugušā saskarsmes iemaņu veicināšanas paņēmieni". Pētījuma aktualitāti noteica mūsdienu cilvēku aizņemtības izmaiņas saskarsmē vienam ar otru ģimenē un kopumā cilvēku savstarpējā saskarsmē. Jo daudzās ģimenēs nozīmīgu vietu ieņem viedierīces. Pētījuma mērķis ir noskaidrot metodes un pedagoģiskos paņēmienu, kas veicina 5-7 gadus vecu bērnu saskarsmes iemaņu veidošanu ar pieaugušo. Pētījums sastāv no 2 daļām – teorētiskās daļas un praktiskās daļas. Darba teorētiskajā daļā analizēts jautājums kā ar rotaļu palīdzību veicināt saskarsmes iemaņas pedagoģiskajā procesā, analizēta zinātniskā literatūra, kā arī pedagogu un psihologu atziņas par saskarsmi, par bērnu saskarsmes iemaņu attīstību un kāda ir pieaugušo loma bērnu saskarsmes iemaņu veidošanā. Dotajā pētījumā orientējoties uz vecāko pirmsskolas vecuma bērniem, analizējot pozitīvas saskarsmes spējas veidošanu konkrētajā vecumposmā. Darba pētījuma praktiskajā daļā aprakstīts metodoloģiskais pamatojums, izveidots pētāmās grupas raksturojums, pētījuma īstenošanas apraksts, grupas bērnu novērošana, novērojumu salīdzināšana, pedagoģiskais darbs. Praktiskajā daļā pētīti paņēmieni rotaļas, spēles, grafiskie vingrinājumi, kuri spētu sttīstīt 5-7 gadus vecu bērnu prasmi saskarties. Pētījuma norises gaitā īstenoti paņēmieni, kas orientēti uz veiksmīgu spēju saskarties, izmantojot rotaļas, spēles. Apkopojot darba pētījumā iegūtos rezultātus saskaņā ar novērošanas datiem, visiem bērniem novērota pozitīva attīstība grupas bērnu starpāun ar pieaugušajiem. Individuālie bērnu rezultāti atšķiras, dažiem novērotas minimālas izmaiņas, bet citiem grupas bērniem ievērojamas izmaiņas. Bērniem veiksmīgi attīstījusies spēja uzklausīt sarunbiedrus. Pētījuma gaitā tika saņemta apstiprinoša atbilde uz pētījuma jautājumu, vai var ar rotaļas palīdzību veicināt bērna un pieaugušā saskarsmes iemaņas mijiedarbību pedagoģiskā procesā. Atslēgas vārdi: bērns, saskarsme, skolotāja, attīstība, pirmsskola. Kvalifikācijas darba apjoms: 46 lpp, 1 attēli, 8 tabulas, 4 pielikumi, 44 literatūras avoti.
 
Qualification work has been made on theme “Child-adult communication skills encouragement methods”. The relevance of the study was determined by: today's busy societal changes in communicating with each other, in the family and in general human relationships. Smart devices play an important role in lives of many families. Aim of the research is to identify methods and pedagogical techniques which help to develop communication skills of 5-7 year-old children with adults. The study consists of 2 parts, the theoretical part and the practical part. The theoretical part analyses the question of how to develop communication skills through play in the pedagogical process, scientific literature has been analysed, as well as the teacher and psychologists knowledge of interaction, the development of child communication skills and what ir he role of adults in developing child communication skills. This research focuse on: older pre-school children by analyzing positive communication abilities formation at a particular age group. The practical part of the work study describes the methodological substantiation; a description of the investigational group has been established, a description of the implementation of the study, group children observation, comparison of observations, pedagogical work. The practical part explores techniques for games, games, graphic exercise capable of staging 5-7 years of age children`s ability to come into contact. In the research was implemented technique that was oriented on successful ability to communicate, by using playing and gaming. Summing up in a research results from follow-up data have been positive for all children development among group children and with adults. Individual child outcomes vary; some have seen minimal changes, while others in the group have significant changes. Children have successfully developed the ability to listen to their peers. During the research an affirmative answer was received to the question of whether play could be used promote interaction between child and adult communication skills through pedagogical processes. Keywords: child, communication, teacher, development, preschool. Qualification work amount: 46 p., 1 images, 8 tables, 4 attachments, 44 literature sources.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/68969
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV