dc.contributor.advisor | Eglīte, Inese | |
dc.contributor.author | Bunte, Aļona | |
dc.contributor.other | Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte | |
dc.date.accessioned | 2025-05-28T01:07:12Z | |
dc.date.available | 2025-05-28T01:07:12Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.other | 99018 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/68970 | |
dc.description.abstract | Bakalaura darbs izstrādāts par tēmu ”Latviešu valodas prasmju pilnveide literatūras apguves procesā pirmsskolā’’. Pētījuma jautājuma autore izvirzīja ilustratīvo literāro darbu izmantošanu un izspēlēšanu ar bērniem, lai sekmētu latviešu valodas un runas prasmes pilnveidošanu. Autore veica novērojumus par bērnu runas attīstīšanas veicināšanu, skaņu izrunu, domāšanas procesu, kā arī citiem runas attīstības uzdevumiem. Autore par pētījuma mērķi izvirzīja: izpētīt pirmsskolas bērnu latviešu valodas un runas prasmju pilnveidošanu literatūras apguves mācību procesā. Pētijums sastāv no 2 daļām - teorētiskās un empīriskās. Teorētiskajā daļā sniegta zinātniskās literatūras analīze. Tiek uzskaitītas vairākas metodes ar kuru palīdzību bērniem pilnveido valodas un runas prasmes mācību procesa laikā. Pētījuma ietvaros tiek sniegts pētāmās grupas bērnu raksturojums, un izvērtēta literāro darbu nozīme pirmsskolas pedagoģijā. Teorētiskajā daļā plaši izmantotas A. Šponas, D. Markus, I. Miltiņas un citu autoru atziņas šajā virzienā. Darba pētījumu daļā dots pētāmās grupas raksturojums un pētījuma norises apraksts - pedagoga novērojumi un iegūto rezultātu analīze. Autore izpētīja bērnu vispārējās attītības sekmēšanu valodas un runas prasmju pilnveides iespējās izmantojot literāros darbus, kā palīglīdzekli organizējot pedagoģisko procesu. Pētījumā iegūtie rezultāti apliecina, ka literāro darbu izmantošana pedagoģiskajā procesā sekmē bērnu runas un valodas pilnveidi, un palīdz veiksmīgāk apgūt dažāda veida prasmes. Bakalaura darba apjoms: 53. lpp., attēli: 19, literatūras avoti: 49, pielikumi: 8. Atslēgvārdi: pirmsskola, valodas pilnveide, literārie darbi, sadarbība, prasmes, apguve. | |
dc.description.abstract | The bachelor's thesis was developed on the topic "Latvian language skills improvement during the process of literature learning in preschool". The author of the research question proposed the use of illustrative literary works and acting out with children in order to promote the improvement of Latvian language and speaking skills. The author made observations on promoting children's speech development, sound pronunciation, thinking process, as well as other speech development tasks. The author set the goal of the research: to study the development of Latvian language and speech skills of preschool children in the learning process of literature. The research consists of 2 parts - theoretical and empirical. The theoretical part presents an analysis of scientific literature. Several methods are listed with the help of which children improve their language and speech skills during the educational process. In the framework of the study, the characteristics of the children of the studied group are presented, and the importance of literary works in preschool pedagogy is evaluated. In the theoretical part, the insights of A. Šponas, D. Markus, I. Miltiņas and other authors in this direction are widely used. In the research part of the work, the characteristics of the research group and the description of the research process are given - the teacher's observations and the analysis of the obtained results. The author explored the possibilities of improving children's general development of language and speech skills using literary works, organizing the pedagogical process as an aid. The results of the research confirm that the use of literary works in the pedagogical process contributes to the improvement of children's speech and language and helps them learn various skills more successfully. Scope of bachelor's work: 53 pages, pictures - 19, literature sources - 49, appendices - 8. Key words: preschool, language development, literary works, cooperation, skills, learning. | |
dc.language.iso | lav | |
dc.publisher | Latvijas Universitāte | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.subject | Izglītības zinātnes | |
dc.subject | pirmsskola | |
dc.subject | valodas pilnveide | |
dc.subject | literārie darbi | |
dc.subject | sadarbība | |
dc.subject | prasmes | |
dc.title | Latviešu valodas prasmju pilnveide literatūras apguves procesā pirmsskolā | |
dc.title.alternative | Latvian language skill improvement during the process of literature learning in preschool | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | |