Iztēles veicināšana bērniem pirmsskolas izglītības 3. vecumposmā
Author
Zeibarte, Agita
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Kricka, Ilze
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
Darba autore: Agita Zeibarte Kvalifikācijas darba vadītāja: Mg. paed., Mg. psych. Ilze Kricka Darba tēma: Iztēles veicināšana bērniem pirmsskolas izglītības 3. vecumposmā Darba mērķis: Teorētiski un praktiski veikt izpēti, kā veicināt iztēli vecākā vecumposma bērniem. Uzdevumi mērķa sasniegšanai: 1.Veikt iztēles teorētisko izpēti, analizēt tās veidus. 2.Raksturot iztēli un rotaļdarbību vecākajā vecumposmā. 3.Izveidot kritērijus / uzdevumus pētniecības daļai. 4.Veikt pētījumu, novērošanu, anketēšanu. 5.Apkopot iegūtos rezultātus un veikt analīzi. 6. Veikt secinājumus un izveidot priekšlikumus. Darba saturs: Autores kvalifikācijas darbs sastāv no divām nodaļām un astoņām apakšnodaļām, secinājumiem, priekšlikumiem un izmantotās literatūras. Darbs apkopo iztēles veicināšanas iespējas pirmsskolā – ar padziļinātu izpēti caur daiļliteratūru un rotaļdarbību. Teorētiskā daļa: Pedagoģiskās un psiholoģiskās literatūras analīze par iztēli, pasakām, rotaļdarbību. Analizēti iztēles veidi, būtība, pasaku loma iztēles veicināšanā. Praktiskā daļa: Darba autores praktiskais pedagoģiskais darbs un novērojumi ar bērniem. Darba apjoms: 45 lapaspuses, 30literatūras avoti, 2 attēli, 3tabulas, 24 diagrammas, 1 pielikums. Pētījuma bāze: X pirmsskolas 5–7 gadus vecu bērnu grupa ar 18 bērniem. Atslēgas vārdi: pirmsskola, mācību process, iztēle, daiļliteratūra, pasakas, rotaļnodarbība, bērni. Author of the Qualification thesis: Agita Zeibarte Curator of the Qualification thesis: Mg. paed., Mg. psych. Ilze Kricka Topic of the Qualification thesis: Encouraging the imagination of children at the final age of preschool education Goal of the Qualification thesis: To study how to encourage imagination in kids of older age stage in theory and practice. Tasks to achieve the goal: 1.Study the theory of imagination, analyze its’ types. 2.Describe imagination and play activities in kids of older age stage. 3.Create the criteria / tasks for the research part. 4.To research, to observe, to survey. 5.Summarize the obtained results and analyze them. 6.Draw conclusions and make proposals. Content of the Qualification thesis: The qualification thesis of the author contains the following: two chapters and eight subchapters, conclusions, proposals and used literature. Thesis summarizes the possibilities of imagination encouragement in preschool – with an in-depth research through fiction and play activities. Theoretical part: Analysis of pedagogical and psychological literature on imagination, fiction, play activities. Analyzed are types of imagination, it’s essence, the role of fiction in imagination encouragement. Practical part: The Qualification thesis author's practical pedagogical work and observations with children. Qualification thesis contains: 45 pages, 30 literature sources, 2 images, 3 tables, 24 diagram attachments. Research base: X preschool’s group of children aged 5–7, contained of 18 children. Key words: preschool, education process, imagination, fiction, fairy tales, play activities, children.