Pirmsskolas pedagoga darbs 1.vecumposma bērnu adaptācijas veicināšanai pirmsskolas izglītības iestādē
Author
Gabrāne, Ieva
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Kricka, Ilze
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
Darba nosaukums: Pirmsskolas pedagoga darbs 1.vecumposma bērnu adaptācijas veicināšanai pirmsskolas izglītības iestādē. Kvalifikācijas darba mērķis: teorētiski un praktiski analizēt pedagoģiskos paņēmienus adaptācijas veicināšanai pirmsskolas izglītības iestādē. Kvalifikācijas darba pirmajā daļā tika analizētas teorētiskās nostādnes par adaptācijas procesa būtību, to ietekmējošajiem faktoriem, analizēts bērnu attīstības raksturojums adaptācijas kontekstā un teorētiski pētīti pedagoģiskie nosacījumi bērna adaptācijas veicināšanai. Kvalifikācijas darba otrajā daļā tika praktiske vekta pedagoģisko paņēmienu izpēte bērna adaptācijas veicināšanai. Izpētes gaitā tika vekta vecāku anketēšana, bērnu novērošana pedagoģiskā procesa sākumā un beige posmā pēc izvēlētajiem kritērijiem, kā arī veikta pedagoģiskā izmēģinājuma darbība. Darba apjoms: darbs sastāv no 41 lpp., 8 tabulām, 8 attēliem, 27 izmantotās literatūras avotiem un pielikuma. Autor of the work: Ieva Gabrāne Job title: Work of a preschool pedagogue to promote the adaptation of 1st-age children in preschool educational institution. In the first part of the qualification work, the theoretical positions on the nature of the adaptation process, the factors affecting it were analysed, and characteristics of childrens development in the context of adaptation were analysed, and the pedagogical conditions for the adaptation of children were theoretically studied. In the second part of the qualification work, the study of pedagogical techniques for promoting the childs adaptation was practically carried out. In the course of the research, parent questionnaires were carried out, children were observed at the beginning and of the end of the pedagogical observation according to the set criteria, as well as a pedagogical trial activity was carried out. Scope of the work: the work consists of 41 pages, 8 tables, 8 images, 27 sources of used literature and appendix.