• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Vārdu krājuma paplašināšana rotaļās un spēlēs jaunākajā vecuma posmā

Thumbnail
View/Open
299-99029-Arense_Vineta_va09027.pdf (447.4Kb)
Author
Ārense, Vineta
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Freiberga, Inese
Date
2024
Metadata
Show full item record
Abstract
Darba tēma – 1,6-3 gadīgu bērnu vārdu krājuma paplašināšana rotaļās un spēlēs Kvalifikācijas darba autore – Vineta Ārense Pētījuma mērķis – pētīt 1,6-3 gadīgu bērnu vārdu krājuma paplašināšanu rotaļās un spēlēs. Darbs sastāv no 35 lappusēm, izmantoti 26 literatūras avoti. Teorētiskajā darba daļā raksturota bērnu vārdu krājuma attīstība pedagoģijas, psiholoģijas skatījumā, izzināta pedagoģiska un psiholoģiska literatūra par valodas un runas jēdzienu. Aprakstīti rotaļu un spēļu veidi. Tas kā tie sekmē bērnu vārdu krājumu paplašināšanu 1,6 līdz 3 gadus veciem bērniem. Pētījuma daļā tiek praktiski pārbaudīts, kā rotaļas un spēles sekmē bērnu vārdu krājuma paplašināšanu. Tiek izstrādāti kritēriji pēc kā tiek novērtēts bērnu vārdu krājums pētījuma sākumā un arī pētījuma beigās. Tiek piemeklētas atbilstošās spēles un rotaļas. Un tās praktiski izmantotas.
 
Work topic - expanding the vocabulary of 1.6-3-year-olds in play and games Qualification work author - Vineta Arense The goal of the study is to explore the expansion of the vocabulary from 1.6 - to 3-year-olds in joyful playing and games. The work consists of 35 pages, using 27 literary sources. The theoretical part of the work describes the development of children's vocabulary in the perspective of pedagogy, psychology, pedagogical and psychological literature on the concept of language and speech. Describes the type of joyful playing and some games. How they contribute to expand children's vocabulary from 1.6 - to 3-year-olds. The study part examines practically how playing and games contribute to expand children's vocabulary. Criteria are developed to evaluate children's vocabulary at the beginning of the study and also at the end of the study. Matches of plays and games are found to be used practically
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/68974
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV