Vārdu krājuma paplašināšana rotaļās un spēlēs jaunākajā vecuma posmā
Author
Ārense, Vineta
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Freiberga, Inese
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
Darba tēma – 1,6-3 gadīgu bērnu vārdu krājuma paplašināšana rotaļās un spēlēs Kvalifikācijas darba autore – Vineta Ārense Pētījuma mērķis – pētīt 1,6-3 gadīgu bērnu vārdu krājuma paplašināšanu rotaļās un spēlēs. Darbs sastāv no 35 lappusēm, izmantoti 26 literatūras avoti. Teorētiskajā darba daļā raksturota bērnu vārdu krājuma attīstība pedagoģijas, psiholoģijas skatījumā, izzināta pedagoģiska un psiholoģiska literatūra par valodas un runas jēdzienu. Aprakstīti rotaļu un spēļu veidi. Tas kā tie sekmē bērnu vārdu krājumu paplašināšanu 1,6 līdz 3 gadus veciem bērniem. Pētījuma daļā tiek praktiski pārbaudīts, kā rotaļas un spēles sekmē bērnu vārdu krājuma paplašināšanu. Tiek izstrādāti kritēriji pēc kā tiek novērtēts bērnu vārdu krājums pētījuma sākumā un arī pētījuma beigās. Tiek piemeklētas atbilstošās spēles un rotaļas. Un tās praktiski izmantotas. Work topic - expanding the vocabulary of 1.6-3-year-olds in play and games Qualification work author - Vineta Arense The goal of the study is to explore the expansion of the vocabulary from 1.6 - to 3-year-olds in joyful playing and games. The work consists of 35 pages, using 27 literary sources. The theoretical part of the work describes the development of children's vocabulary in the perspective of pedagogy, psychology, pedagogical and psychological literature on the concept of language and speech. Describes the type of joyful playing and some games. How they contribute to expand children's vocabulary from 1.6 - to 3-year-olds. The study part examines practically how playing and games contribute to expand children's vocabulary. Criteria are developed to evaluate children's vocabulary at the beginning of the study and also at the end of the study. Matches of plays and games are found to be used practically