• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Vārdu krājuma attīstības sekmēšana 5-6 gadus veciem bērniem pedagoģiskajā procesā

Thumbnail
View/Open
299-99041-Upmane_Elina_et18051.pdf (1.969Mb)
Author
Upmane, Elīna
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Vilka, Ilze
Date
2024
Metadata
Show full item record
Abstract
Kvalifikācijas darba autore izvēlējās rakstīt par tematu “Vārdu krājuma attīstības sekmēšana 5-6 gadus veciem bērniem pedagoģiskajā procesā.” Darba, izvirzītais mērķis - Teorētiski pētīt un praktiskā darbībā pārbaudīt vārdu krājuma sekmēšanas iespējas pedagoģiskajā procesā. Pētījuma hipotēze – 5 – 6 gadus vecu bērnu vārdu krājums sekmēsies, ja •skolotājs pedagoģiskā procesā izmantos bērnu attīstības likumībām atbilstošas metodes un paņēmienus. Pētījumā tika iesaistīti vecākā pirmsskolas vecuma bērni. Teorētiskajā daļā darba autore veica pedagoģiskās un psiholoģiskās literatūras analīzi par 5-6 gadus vecu bērnu attīstības raksturojums veselumā, vārdu krājuma attīstības priekšnosacījumiem un metožu un paņēmienu daudzveidību vārdu krākuma sekmēšanā. Galvenie atslēgas vārdi: vārdu krājums, metodes, paņēmieni, pirmsskolas vecums.
 
The author of the qualification thesis chose to write on the topic “Encouraging the development of vocabulary for 5-6-year-old children in the pedagogical process.” The stated goal of the work - To study theoretically and to test in practical action the possibilities of promoting vocabulary in the pedagogical process. Research hypothesis – the vocabulary of 5-6-year-old children will improve if the teacher will use methods and techniques in the pedagogical process that correspond to the laws of children’s development. Older preschool children were involved in the study. In the theoretical part, the author of the work conducted an analysis of the pedagogical and psychological literature on the characteristics of the development of 5-6-year-old children as a whole, the prerequisites for the development of the vocabulary and the variety of methods and techniques in promoting word fluency. Key words: vocabulary, methods, techniques, preschool age.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/68982
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV