Vārdu krājuma attīstības sekmēšana 5-6 gadus veciem bērniem pedagoģiskajā procesā
Author
Upmane, Elīna
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Vilka, Ilze
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba autore izvēlējās rakstīt par tematu “Vārdu krājuma attīstības sekmēšana 5-6 gadus veciem bērniem pedagoģiskajā procesā.” Darba, izvirzītais mērķis - Teorētiski pētīt un praktiskā darbībā pārbaudīt vārdu krājuma sekmēšanas iespējas pedagoģiskajā procesā. Pētījuma hipotēze – 5 – 6 gadus vecu bērnu vārdu krājums sekmēsies, ja •skolotājs pedagoģiskā procesā izmantos bērnu attīstības likumībām atbilstošas metodes un paņēmienus. Pētījumā tika iesaistīti vecākā pirmsskolas vecuma bērni. Teorētiskajā daļā darba autore veica pedagoģiskās un psiholoģiskās literatūras analīzi par 5-6 gadus vecu bērnu attīstības raksturojums veselumā, vārdu krājuma attīstības priekšnosacījumiem un metožu un paņēmienu daudzveidību vārdu krākuma sekmēšanā. Galvenie atslēgas vārdi: vārdu krājums, metodes, paņēmieni, pirmsskolas vecums. The author of the qualification thesis chose to write on the topic “Encouraging the development of vocabulary for 5-6-year-old children in the pedagogical process.” The stated goal of the work - To study theoretically and to test in practical action the possibilities of promoting vocabulary in the pedagogical process. Research hypothesis – the vocabulary of 5-6-year-old children will improve if the teacher will use methods and techniques in the pedagogical process that correspond to the laws of children’s development. Older preschool children were involved in the study. In the theoretical part, the author of the work conducted an analysis of the pedagogical and psychological literature on the characteristics of the development of 5-6-year-old children as a whole, the prerequisites for the development of the vocabulary and the variety of methods and techniques in promoting word fluency. Key words: vocabulary, methods, techniques, preschool age.