Bērnu dialogrunas sekmēšana lomu rotaļās pirmsskolas izglītības 3.posmā
Author
Karpova, Valērija
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Stangaine, Inga
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba temats: “Bērnu dialogrunas sekmēšana lomu rotaļās pirmsskolas izglītības 3.posmā” Mērķis: pētīt dialogrunas sekmēšanu pirmsskolas izglītības 3.posmā bērniem, izmantojot lomu rotaļas. Dotā pētījuma gaita tika izskatīta 2.nodaļās un 7.apakšnodaļās. Darba pirmajā nodaļā, kas ir teorētiskā pētījuma daļa, tika izskatīti vecākā pirmsskolas vecuma bērnu runas attīstības raksturojumi dažādu autoru skatījumā, analizēti pedagogu un psihologu viedokļi par vecākā pirmsskolas vecuma bērnu dialogrunas attīstību, un tika aktualizēta lomu rotaļas nozīme pētītā vecuma bērnu attīstībā. Darba otrajā nodaļā, kas ir empīriskā pētījuma daļa, tika aprakstītas pētījumā izmantotās metodes dažādu autoru skaidrojumā, novērotas un analizētas pētāmo bērnu dialogrunas prasmes atbilstoši kritērijiem pētījuma sākumā. Pētījuma realizācijai bija nepieciešams vadīt ievadaktivitātas, kas sekmēja bērnu dialogrunas prasmju attīstību. Jauno jeb pilnveidoto zināšanu pielietojums tika atspoguļots bērnu lomu rotaļu darbībā. Visi iegūtie dati tika apkopoti un analizēti, tika izvirzīti darba secinājumi. Pētījuma beigās tika atbildēts uz pētāmo jautājumu: ka dialogruna vecākā pirmsskolas vecuma bērniem attīstās strauji un jēgpilni, it īpaši, ja grupas pedagogs pievērš uzmanību bērnu runas tīrībai un izmanto aktivitātes, kuras palīdz bērniem attīstīt komunikācijas spējas. Pētījuma laikā tika pierādīts, ka noteiktā laika periodā, aktīvi iesaistot bērnus dažādās saskarsmes aktivitātēs, var panākt labus ievērojamus rezultātus bērnu dialogrunas attīstībā kā lomu rotaļās, tā arī ikdienas komunikācijā. Darba apjoms ir 54 lpp. Darbam pievienoti 15 attēli, 3 tabulas un 46 literatūras avoti. Atslēgas vārdi: runa, valoda, dialogruna, lomu rotaļas, sociālās prasmes. The bachelor's thesis: "Promoting children’s dialogue skills with role play games in the 3rd stage of preschool education". The aim is to study the promotion of dialogue in the 3rd stage of preschool education for children using role-plays. The course of the given research was examined in chapters 2 and 7 subsections. In the first chapter of the work, which is part of the theoretical research, the characteristics of the speech development of older preschool children from the point of view of different authors were examined, the opinions of teachers and psychologists were analyzed on the development of communicational speech of older preschool children, and the importance of role play in the development of children of the studied age was brought up to date. In the second chapter of the work, which is part of the empirical research, the methods used in the study were described in the explanation of various authors, the dialogue skills of the children under study were observed and analyzed according to the criteria at the beginning of the research. To carry out the research, it was necessary to conduct introductory activities that contributed to the development of children's dialogue skills. The application of the new or improved knowledge was reflected in the children's role playing. All obtained data were collected and analyzed, from which the thesis’s conclusions were drawn. At the end of the study, the main question of the research was answered: that the dialogue speech of older preschool children develops quickly and meaningfully, especially if the group teacher pays attention to the coherence of children's speech and uses activities that help children develop communication skills. During the research, it was proven that in a certain period of time, by actively involving children in various communication activities, desirable results can be achieved in the development of children's dialogue, both in role-play and in everyday communication. The volume of the work is 54 pages, excluding appendices. 15 pictures, 3 tables and 46 literature sources are added to the work. The key words are: speech, language, dialogue, role play, social skills.